نماینده مردم در مجلس:

مباحث هسته‌ای در برجام مشخص شده و قابل مذاکره نیست

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه مذاکرات برجام با موضوع بررسی پیشنهادات ایران ادامه پیدا می‌کند و این پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تکلیف مباحث هسته‌ای در برجام مشخص شده و این موضوع دیگر قابل بحث نیست.
کد خبر: ۴۹۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ - 20December 2021

مباحث هسته‌ای در برجام مشخص شده و قابل مذاکره نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص مذاکرات وین، اظهار داشت: زمان پایان مذاکرات به واکنش و رفتار طرف‌های مقابل بستگی دارد، در این دوره از مذاکره پیروزی برای ما بود، زیرا میدان تحت کنترل ایران است، در حالی که در دور‌های قبل موضوع و محور مباحث در میدان مذاکره را طرف‌های مقابل تعیین می‌کردند. در این دوره مذاکره‌کنندگان پیشنهادانی را مطرح کردند که محور آن تمرکز بر رفع تمام تحریم‌ها است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مذاکره‌کنندگان ایرانی تلاش بسیار کردند تا با اقناع طرف مقابل درباره پیشنهادات ایران، مذاکره شود، در نهایت هم طرف‌های مقابل پذیرفتند تا در دور بعدی مذاکرات که از ششم دی‌ماه آغاز خواهد شد، درباره پیشنهادات ایران مذاکره شود.

وی با تأکید بر اینکه رفع تمام تحریم‌ها موضوع مورد نظر جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: تکلیف مباحث هسته‌ای در برجام مشخص شده و این موضوع دیگر قابل بحث نیست. اروپایی‌ها باید تکلیف تحریم‌ها را مشخص کنند تا ایران هم بتواند نسبت به‌راستی آزمایی لغو تحریم‌ها اقدام کند.

عباس زاده مشکینی بابیان اینکه مذاکره در خصوص پیشنهاد ایران به‌نوعی پیروزی برای ما محسوب می‌شود، گفت: هدف مذاکره‌کنندگان تعیین دستور جلسه بود که در این زمینه توانستند موفق شوند، محور مذاکرات هم بحث رفع تحریم‌هاست و ما تا آن زمان وارد مباحث و موضوعات دیگر نخواهیم شد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها