دبیر بخش کتاب مهرواره «هوای نو»؛

مهرواره «هوای نو» به تاریخ شفاهی هیئات می‌پردازد

عباسی از ادغام جایزه کتاب سال عاشورا و بخش کتاب مهرواره هوای نو خبر داد و گفت: مهرواره «هوای نو» به تاریخ شفاهی هیئات می‌پردازد.
کد خبر: ۴۹۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ - 20December 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مهران عباسی» دبیر بخش کتاب مهرواره «هوای نو» از تجمیع جایزه کتاب سال عاشورا در بخش کتاب مهرواره هوای نو خبر داد و اظهار داشت: ذیل هفت موضوع کتاب‌ها در کتاب سال عاشورا داوری می‌شود که شامل بخش‌های پژوهش، شعر، ادبیات داستانی، ادبیات نمایشی، مستندنگاری و روایت مستند و بخش کودک و نوجوان است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته تقسیم‌بندی کتاب‌های این حوزه بیشتر بود و شامل ۱۸ رشته می‌شد؛ امسال در جایزه کتاب سال عاشورا آثار منتشر شده سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ داوری خواهد شد. محور دیگر بخش کتاب مهرواره مربوط به کتاب سال هیئت است که برای توجه دادن هیئات برای حرکت به سمت مستندنگاری و تولید است.

دبیر بخش کتاب مهرواره «هوای نو» افزود: تولیدات زیادی در قالب‌های مختلف در هیئات تولید شده است که در پلتفرم‌های مختلف منتشر شده است، اما هیچ‌گاه هیئات به این سمت حرکت نکرده بودند که به تاریخ شفاهی خودشان بپردازند. همانطور که در موضوعات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فراوانی‌هایی داریم که منجر به تولید محتوا و فیلم سینمایی می‌شود، محتوا و روایت‌ها و خرده فرهنگ‌هایی با قدمت در هیئت‌ها وجود دارد که هیچ وقت دیده نشده است.

عباسی تصریح کرد: در بخش کتاب مهرواره هوای نو تلاش می‌کنیم که هیئت‌ها، ناشران و نویسندگان این فرصت را پیش‎وروی خودشان ببینند که محتوا‌هایی که تولید کرده‌اند را به سمت دسته‌بندی جدید ببریم و در سه بخش محتوای کاربردی، کتاب‌های مستندنگاری و متون آموزشی و پژوهشی فعالیت کنیم.

وی درباره جزئیات بخش کتاب این مهرواره اظهار داشت: در بخش تاریخ شفاهی کتاب‌هایی که تولید شده است و جنبه پژوهشی دارند و عمومی‌سازی نشده است و مقالات هدف‌گذاری بخش تاریخ شفاهی است. درباره آموزشی نیز برای مهرآوره کارگاه‌های تاریخ شفاهی را برای هیئات برپا خواهیم کرد تا در قالب این کارگاه‌ها، این راه تولید محتوا پیدا شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار