مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول:

28 آذر سند جنایت ضد حقوق بشری استکبار و رژیم بعث در دزفول است

جولایی با اشاره به اینکه 28 آذر سند جنایت حقوق ضد بشری استکبار و رژیم بعث است، گفت: 28 آذر 1361 در جریان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، بر اثر برخورد 2 فروند موشک رژیم بعث به مناطق مسکونی شهر دزفول، 62 غیرنظامی شهید و 287 نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۴۹۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ - 22December 2021

28 خرداد سند جنایت ضد حقوق بشری استکبار و رژیم بعث در دزفول استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سرهنگ پاسدار «بهزاد جولایی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول ‌در جلسه شورای اداری مرکز فرهنگی دزفول به رخداد 28 آذر اشاره کرد و اظهار داشت: 28 آذر 1361 در جریان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، بر اثر برخورد 2 فروند موشک رژیم بعث عراق به مناطق مسکونی شهر دزفول، 62 غیرنظامی شهید و 287 نفر زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه 28 آذر سند جنایت حقوق ضد بشری استکبار و رژیم بعث است، افزود: در سال 1361 رژیم بعث عراق علاوه بر تداوم حملات توپخانه‌ای و هوایی، 30 مرتبه شهر‌های ایران را هدف موشک‌های زمین به زمین خود قرار داد.

جولایی گفت: در این حملات، 64 فروند موشک به سمت شهر‌های ایران شلیک شد که از این تعداد، 48 فروند در خارج از شهر‌ها فرود آمد.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول بیان داشت: در این سال بیشترین حملات متوجه شهر‌های دزفول و اهواز بود. شهر دزفول 14 مرتبه و با استفاده از 33 فروند موشک زمین به زمین و شهر اهواز 10 مرتبه و با 20 فروند موشک هدف حمله قرار گرفت.

وی متذکر شد: همچنین در این سال شهر حمیدیه 2 مرتبه، شوش و ایلام نیز هر کدام یک مرتبه مورد حمله موشکی قرار گرفتند. رژیم بعث عراق، هر بار که در رویارویی با رزمندگان اسلام، ناکام می‌شد، برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران، به بمباران شهر‌ها و مناطق مسکونی اقدام می‌کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها