رئیس پلیس پایتخت:

دستگیری ۱۷ نفر که اقدام به فروش سلاح می‌کردند

سردار رحیمی در حاشیه پنجمین مرحله طرح اقتدار از دستگیری ۱۷ نفر که اقدام به فروش سلاح می‌کردند خبر داد.
کد خبر: ۴۹۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ - 21December 2021

دستگیری ۱۷ نفر که اقدام به فروش سلاح می‌کردندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه پنجمین مرحله طرح اقتدار که امروز (سه‌شنبه) در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با همکاری پلیس امنیت و اطلاعات عمومی و پلیس فتا به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در این طرح ۳۱ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار که اقدامات شرارت‌آمیز داشتند دستگیر شدند؛ ۸۰ نفر از اراذل اوباش که عربده کشی و ... می‌کردند دستگیر شدند.

سردار رحیمی گفت: ۱۷ نفر از اراذل و اوباش که خرید و فروش سلاح می‌کردند دستگیر شدند؛ همچنین ۱۹ اراذل و اوباش که اقلام‌ ممنوعه می‌فروختند هم دستیگر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ۱۱ نفر از گردانندگان سایت‌های قمار و ۱۹۱ نفر از کسانی که در این اقدامات مجرمانه شراکت داشتند دستگیر شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه چیزی به نام بادیگارد نداریم، خاطرنشان کرد: اخیرا یک نفر اقدام به این کار کرد که به آن فرد تذکر و بادیگاردهایی که با آن شخص بودند، برخورد شد.

سردار رحیمی اضافه کرد: تنها مراکز رسمی که کار حفاظت و مراقبت را انجام می‌دهند شرکت‌های انتظام بخش هستند؛ در تهران ۱۵۰ شرکت انتظام با مجوز پلیس در حال فعالیت هستند.

وی گفت: در این طرح هزار و ۲۳۰ مرکز که محل تردد و پاتوق اراذل و اوباش بودند بازرسی و از این تعداد ۶۷ واحد صنفی پلمپ شدند.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: ۲۰ سرشبکه که در فضای مجازی اقدام به اقدامات مجرمانه می‌کردند دستگیر شدند.

وی با هشدار به کسانی که به شکل‌های مختلف اقدام به نگهداری و حمل سلاح گرم و سرد می‌کنند، گفت: پلیس بدون اغماض با آن‌ها برخورد می‌کند.

سردار رحیمی با اشاره به برخورد با رانندگان خودروهایی که اقدام به مزاحمت‌های خیابانی و دور دور می‌کردند، افزود: ۱۸۶ خودرو در این راستا توقیف شده که از این تعداد ۸۶ خودرو اقدام به مزاحمت نوامیس می‌کردند که علاوه بر توقیف خودرو با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات طرح اقتدار در فضای مجازی گفت: مهمترین اولویت‌های ما برخورد با رفتارهای اوباشگرانه در فضای مجازی است؛ در این طرح ۴۸ نفر که گرداننده این سایت‌‌ها بودند و بالغ بر شش میلیون دنبال کننده داشتند، دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در یک اقدام هماهنگ باند هفت نفره فروش اقلام دارویی شناسایی و بیش از ۵۰۰ هزار قلم دارو کمیاب سرطانی و تاریخ گذشته کشف شد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار