رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

دستگیری ۳۰۴ تن از اراذل و اوباش/ برخورد با اصنافی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند

سردار رحیمی از دستگیری ۳۰۴ نفر از اراذل و اوباش که عاملین تخریب و شرارت بودند، خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ - 17August 2022

دستگیری ۳۰۴ اراذل و اوباش در طرح امنیت/ برخورد با اصنافی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه سومین طرح اقتدار با اشاره به سالگرد ورود بازگشت آزادگان به کشور، اظهار داشت: آزادگان علاوه بر ایستادگی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح و حتی مجروح شدن در عملیات‌ها سال‌های سال اسارت را برای عزت و سربلندی ایران به جان خریدند.

سردار رحیمی گفت: پلیس‌های تخصصی در راستای برقراری امنیت و آرامش در جامعه شبانه روز تلاش می‌کنند.

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: در این مرحله از طرح اقتدار سازمان اطلاعات، پلیس امنیت و پلیس فتا در فضای مجازی و حقیقی با کسانی که اقدام به ناامنی کردند برخورد کردند.

وی گفت: با تلاش‌های پلیس امنیت ۳۰۴ نفر از اراذل و اوباش که عاملین تخریب و شرارت بودند دستگیر شدند که از این تعداد ۱۶۵ نفر مزاحمین نوامیس در پارک‌ها و ... بودند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در این طرح ۵۱ قبضه سلاح کشف شد که ۲۷ قبضه سلاح جنگی و ۲۴ قبضه شبه سلاح بوده است؛ همچنین هزار و ۹۲۴ فشنگ جنگی کشف شد.

سردار رحیمی افزود: صاحبان مغازه‌ها باید در حوزه رعایت شئونات اسلامی پاسخگو باشند؛ همچنین با اصنافی که اقدام به فروش لباس‌های بدن نما، لباس‌هایی که مغایر با شئونات اسلامی می‌کنند برخورد خواهد شد و لباس‌های آن‌ها جمع‌آوری می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: در این طرح سازمان اطلاعات به یک پاتوق که از قبل شناسایی شده بود حمله و ۱۳ نفر را دستگیر کرد. همچنین با رصد پلیس امنیت یک باند قمار که گردش مالی آن‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان بود منهدم شد.

وی گفت: پلیس امنیت در این طرح توانست با اقدامات اطلاعاتی به یک باند که اقدام به قاچاق سلاح به تهران می‌کرد ضربه بزند و تمامی اعضای آن را دستگیر کند.

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری شرور شرق تهران افزود: در این طرح یک گروه که به یکی از عاملین تذکر امر به معروف و نهی از منکر حمله‌ور و او را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند، دستگیر شدند؛ آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد حمایت همه جانبه پلیس هستند.

وی با بیان اینکه اقدامات ایجابی و ارشادی در دستور کار پلیس امنیت اخلاقی قرار دارد، خاطرنشان کرد: از طرح گذشته تا کنون ۳۶۷ نفر در کلاس آموزشی برگزار شده و بیش از پنج هزار نفر که رعایت حجاب نداشتند مورد ارشاد قرار گرفتند.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص اقدامات پلیس فتا گفت: در طرح اخیر این‌ پلیس حضوری گسترده داشته است و با تلاش‌های صورت گرفته ۱۱۶ نفر که در فضای مجازی اقدام به تخلفات مختلف می‌کردند، دستگیر شدند؛ همچنین هفت باند حرفه‌ای پولشویی و اجاره کنندگان کارت‌های بانکب در این طرح دستگیر شدند.

سردار رحیمی در خصوص دستگیری باند فروش دارو در فصای مجاز نیز خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار قلم دارو کمیاب و تاریخ گذشته کشف و دو نفر از متهمین اصلی دستگیر شدند؛ همچنین ۱۰ ‌کانال تلگرامی و سه کانال انیستاگرامی با سه میلیون نفر دنبال کننده دستگیر شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها