رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

دستگیری ۲۱۷ نفر از اراذل و اوباش در طرح اقتدار

سردار رحیمی از دستگیری ۲۱۷ نفر از اراذل و اوباش در طرح اقتدار توسط پلیس امنیت تهران خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ - 18May 2021

دستگیری ۲۱۷ نفر از اراذل و اوباش در طرح اقتداربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پلیتخت پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای نخستین مرحله از طرح اقتدار در سال‌ جاری که توسط پلیس امنیت تهران بزرگ به اجرا درآمد، اظهار داشت: در این طرح ۱۱۳ محله و مکان از جمله پارک‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها که به پاتوقی برای اوباش تبدیل شده بودند، تحت رصد قرار گرفتند و پاکسازی شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به رسیدگی به ۱۱۸ پرونده اوباشگری در طرح مذکور، گفت: ۸۶ پرونده مربوط به شرارت، درگیری، قدرت‌نمایی و ضرب و جرح، ۱۹ پرونده مربوط به مزاحمان نوامیس و ایجاد مزاحمت در پارک‌ها، ۹ پرونده مربوط به عاملان سلاح غیر مجاز و چهار پرونده مربوط به مشروبات الکلی و مواد مخدر بود.

وی ادامه داد: در این طرح ۲۱۷ نفر از اوباش سطح‌دار، عاملان تخریب و نزاع، مزاحمان نوامیس، حاملان سلاح غیرمجاز، توزیع‌کنندگان مشروبات و مواد مخدر و گردانندگان مراکز قمار و فساد بازداشت شدند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به کشف ۱۰۹ قبضه سلاح جنگی، شکاری و شبه‌سلاح همچنین ۱۶۳ قبضه سلاح سرد در این طرح، بیان کرد: ۵۳ واحد صنفی شامل سفره‌خانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی که محل پاتوق اوباش و شرارت‌گری شده بود، در طرح مذکور پلمپ شد.

سردار رحیمی افزود: در این طرح ۵۸ تارنما که به ترویج اقدامات اوباشگری، لات‌بازی و کُر‌ی‌خوانی می‌پرداختند شناسایی شد که ۳۲ مورد از آن‌ها مسدود و متهمان آنان بازداشت شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به برجسته‌ترین پرونده‌های پلیس امنیت تهران بزرگ در نخستین مرحله از طرح اقتدار در سال ۱۴۰۰ اشاره و خاطرنشان کرد: دو گروه شش نفره از اوباش محلات یافت‌آباد و شهرک ولیعصر که در این محلات به دفعات متعدد اقدام به تیراندازی کرده و تعدادی از مردم را مجروح کرده بودند بازداشت شدند؛ این متهمان در آخرین اقدام خود بعد از ضرب و جرح مردم و تخریب خودرو‌ها با فرار به شهر چالوس، در آنجا مشغول خوش‌گذرانی شده بودند که با اقدامات جدی پلیس امنیت تهران بزرگ بازداشت شده و از آن‌ها دو قبضه کلت کمری و ۱۳ عدد فشنگ کشف شد.

وی افزود: همچنین اراذل و اوباشی که به صورت خانوادگی در منطقه فلاح اقدام به اوباشگری، ایجاد مزاحمت و اخلال در نظم عمومی می‌کردند و در آخرین اقدام اوباشگرانه ضمن توهین به مردم و قدرت‌نمایی، تعدادی از شهروندان را مجروح کرده بودند، بازداشت شدند.

رئیس پلیس تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گرداندن اوباش همچنان در تهران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مشکلی برای گردانندن اوباش نداریم، در یکی، دو مورد نیز اخیرا این کار با هماهنگی با مقام قضایی انجام شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه ممکن است برخی در این رابطه جوسازی کنند، یادآور شد: اقدامات نیروی انتظامی براساس مُر قانون انجام می‌شود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار