سخنگوی انتظامی کشور:

خط قرمز پلیس برهم خوردن امنیت شهروندان است/ قرارگاه نوروزی تا پایان تعطیلات عید فعال است

سردار حاجیان گفت: خط قرمز پلیس برهم خوردن امنیت شهروندان است و اگر کسی به حقوق شهروند تعرض کند و موجبات ناامنی را فراهم کند با هماهنگی دستگاه قضا برخورد قاطع با آن‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ - 14March 2022

دشمنان با استفاده از رسانه به دنبال ایجاد ناامنی در کشور استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی حاجیان» سخنگوی انتظامی کشور صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اصحاب رسانه شرکای اجتماعی پلیس و سربازان خط مقدم جنگ نرم هستند، اظهار داشت: دشمنان در سالی که گذشت با تمام قدرت در حوزه رسانه حضور پیدا کردند و به دنبال این بودند مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنند؛ همچنین دشمنان سعی کردند با تبلیغات گسترده ایجاد ناامنی کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد احساس امنیت در جامعه دارند و خبرنگاران سربازان هوشیار و بیدار جنگ نرم هستند.

سردار حاجیان درباره اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: امسال بیش از ۳۹ میلیون و ۵۷۹ هزار قطعه تجهیزات پزشکی توسط پلیس کشف شده است که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است؛ همچنین در حوزه مقابله با قاچاق کالا هشت میلیون و ۱۰۱ هزار دستگاه لوازم خانگی کشف شد که ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سه میلیون و ۸۹۰ هزار لوازم یدکی خودرو کشف شد که ۵۵ درصد افزایش داشت؛ همچنین دو میلیون و ۳۶۰ هزار دستگاه رایانه‌ای کشف شد که ۲۹ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی ناجا افزود: همچنین ۳۹۲ میلیون کیلوگرم مواد خوراکی قاچاق کشف شد که ۴۱۷ درصد افزایش داشته است؛ همچنین ۲۱۰ میلیون واحد ارزی قاچاق، غیر مجاز و .. کشف شد که ارزش اموال کشف شده ۱۵۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار و ۸۳۰ نفر هم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد سرقت‌ها مربوط به سرقت‌های خرد بوده است، گفت: بخش عمده سرقت‌های خرد ارتباط نزدیکی به معتادین متجاهر دارد؛ سازمان‌های مسئول باید در این مسئله برنامه‌ریزی داشته و پاسخگو باشند.

سردار حاجیان افزود: بیش از ۱۶ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد و مراکز نگهداری تنها ظرفیت نگهداری ۵۰ درصد از آن‌ها را دارند و باید برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

سخنگوی ناجا گفت: در حوزه کشف سرقت‌های خرد، مهم و اثرگذار، سرقت‌های مسلحانه موفق بودیم و میانگین هفت درصد افزایش در کشفیات داشتیم.

سردار حاجیان با بیان اینکه در جرائم جنایی امسال برای اولین بار پلیس ۱۰۲ درصد افزایش کشفیات داشته است، گفت: بیش از ۹۰ درصد از جرائم همچون قتل و ضرب و شتم، مجرم دستگیر شده است؛ همچنین ۱۰ درصد از جرایم جنایی سال گذشته کشف شده است.

سخنگوی ناجا افزود: نزدیک به ۹۰۰ تُن مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون توسط پلیس کشف شده است.

سردار حاجیان ادامه داد: از اواخر اسفند تا کنون بیش از ۱۵ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۶۷۳ عدد مواد محترقه کم خطر و سه میلیون و ۹۰۴ هزار و ۴۳۶ عدد مواد محترقه پرخطر کشف شده است که وزن مواد محترقه پرخطر ۱۵ هزار و ۴۷۲ کیلو بوده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۸۷ نفر در این راستا دستگیر شدند، گفت: کسانی که در این راستا فعالیت کنند یا در خودرو خود مواد محترقه داشته باشند برابر هماهنگی با دستگاه قضا تا پایان تعطیلات خودرو‌های آن‌ها توقیف و دستگیرشدگان تا پایان تعطیلات در بازداشتگاه خواهند بود.

سردار حاجیان اظهار داشت: خط قرمز پلیس برهم خوردن امنیت شهروندان است و اگر کسی به حقوق شهروند تعرض کند و موجبات ناامنی باشد با هماهنگی دستگاه قضا برخورد قاطع با آن‌ها خواهد شد؛ سال ۱۴۰۱ سالی ناامن برای اراذل و اوباش خواهد بود.

سخنگوی ناجا گفت: با شروع طرح اقتدار و امنیت اجتماعی ۵۶۷ نفر از اراذل و اوباش دستگیر و تحویل دستگاه قضا شدند؛ طی هماهنگی و همکاری پلیس با دستگاه قصا کسانی که ایجاد ناامنی کنند در صحنه جرم با آن‌ها برخورد خواهد شد.

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: کسانی که سلاح غیر مجاز دارند باید احساس ناامنی کنند چراکه شناسایی و برخورد بدون اغماض با آن‌ها خواهد شد.

وی درخصوص جرائم سایبری گفت: امروز ما در منطقه و بین‌الملل پلیس فتا موفقی داریم و اشرافیت کاملی بر این فضا داریم و ۹۲درصد از جرائم در این فضا کشف می‌شود.

سردار جاجیان گفت: قرارگاه نوروزی برای تسهیل در ترددهای بین شهری و برقراری امنیت که از ۱۵ اسفند در سراسر کشور راه‌اندازی شده تا پایان تعطیلات فعال خواهد بود؛ همچنین ۷۰ هزار نیرو در حوزه راه و راهور ارائه خدمت می‌کنند و نیروی انتظامی آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارد.

وی افزود: هدف تغییر ساختار ناجا توسعه امنیت پایدار در کشور است؛ طی این ساختار تغییراتی در دانشگاه علوم انتظامی امین، معاونت اجتماعی ایجاد شد؛ همچنین سازمان اطلاعات انتظامی کشور شکل گرفت و فرماندهی انتظامی کشور هم‌تراز با سپاه و ارتش شد.

سردار حاجیان افزود: طی این تغییرات اداره کل پلیس بین‌الملل برای توسعه اقدامات دیپلماتیک به پلیس ارتقا پیدا کرد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار