امیرعبداللهیان:

شهید ایرلو در ماموریت اخیر خود مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در پیامی شهادت «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء را تسلیت گفت.
کد خبر: ۴۹۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ - 21December 2021

شهید ایرلو در ماموریت اخیر خود مدافع و صدای رثای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در پیامی شهادت «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا [النساء: ۱۰۰]خبر عروج ملکوتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا، شهید حاج حسن ایرلو موجب تاثر و اندوه فروان اینجانب و تمامی دوستان و همکاران ایشان شد.

ایشان به عنوان جانباز شیمیایی سرافراز دفاع مقدس، عمر با برکت خویش را در مسیر حفظ و اعتلای نظام اسلامی گذراند و در این راه پر افتخار برای منافع کشور و نظامی اسلامی مجاهدت نمود و به لقاءالله پیوست.

حاج حسن ایرلو تمامی تلاش خود در عرصه‌های مختلف را صرف خدمت صادقانه در دفاع از اهداف جمهوری اسلامی ایران نمود و در ماموریت اخیر خویش، مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود.

اینجانب عروج آن مجاهد فی سبیل الله و عنصر ارزشمند و پر تلاش عرصه دیپلماسی را به خانواده معزز ایشان، به خصوص همسر مکرمه و کلیه بستگان و همه همکاران ایشان در وزارت امور خارجه و نمایندگی صنعا، تبریک و تسلیت می‌گویم و برای روح آن عزیز سفر کرده علو درجات و همجواری با صلحاء و شهداءو برادارن شهیدش مسئلت دارم.

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در همین خصوص از شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی یمن در اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نا مناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز (چهارشنبه) به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار