مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان:

گفتمان و راهبرد دانشگاه باید اخلاق اسلامی باشد

حجت‌الاسلام «عباسی» با اشاره به اینکه هدف از کسب علم رسیدن به رضایت خداوند است، گفت: گفتمان و راهبرد دانشگاه باید اخلاق اسلامی باشد.
کد خبر: ۴۹۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ - 21December 2021

«دانشگاه» مکان خردورزی، استدلال و همت مضاعف است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «علی‌محمد عباسی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان، امروز (سه‌شنبه) در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه گیلان، با بیان اینکه تنزل اخلاق در جامعه اسلامی محسوس است، اظهار داشت: از حوزه علمیه و دانشگاه انتظار می‌رود که با نشان دادن الگو‌های اخلاقی و اسلامی، جامعه را هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف از کسب علم رسیدن به رضایت خداوند است، تصریح کرد: گفتمان و راهبرد دانشگاه باید اخلاق اسلامی باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان خاطرنشان کرد: دانشگاه جامعه را می‌سازد و اخلاق مدیریتی حاکم بر آن باید مبتنی بر احکام اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام عباسی هدف انقلاب اسلامی را ایجاد جامعه اسلامی دانست و متذکر شد: جامعه‌ اسلامی علم، پیشرفت، عزت، معنویت، ثروت و اقتدار در برابر ابرقدرت‌ها را دارد و این به معنای ایجاد تمدن اسلامی است.

وی افزود: امیدآفرینی، تولید و ترویج علم نافع که مشکلات را رفع کند، تربیت نیروی مؤمن، متعهد آرمان‌خواه و تحول‌گرا از جمله مسئولیت‌های محوله به دانشگاه‌هاست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان با بیان اینکه نمی‌توان دانشگاه را به تنهایی اداره کرد؛ زیرا محل خردورزی و استدلال و همت مضاعف است، تأکید کرد: تعامل و همکاری و تکریم دانشگاهیان و اسلام‌مداری و دوری از شتاب‌زدگی از الزامات مدیریت دانشگاه است.

حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: در کنار حفظ حرمت و استفاده از دانش و تجربیات اساتید پیشکسوت، از ظرفیت اعضای هیئت علمی و جوانان توانمند و مؤمن و انقلابی دانشگاه نیز استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار