نماینده مجلس مطرح کرد؛

اشتغال جوانان اولویت لایحه بودجه ۱۴۰۱

رحمانی گفت: حذف یارانه سه دهک بالای جامعه و توجه به اشتغال جوانان از جمله نکات مثبتی است که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۹۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷ - 22December 2021

اشتغال جوانان اولویت لایحه بودجه ۱۴۰۱

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «رجب رحمانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی پیرامون نقاط قوت لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ نقاط قوت خوبی دارد. علی‌رغم وجود تحریم‌ها و فشار‌هایی که از سوی دشمن بر کشور وارد می‌شود لایحه بودجه خوبی از سوی دولت تدوین و به مجلس ارائه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از نقاط قوت لایحه حذف یارانه سه دهک بالای جامعه است که ما از دوره‌های قبل نیز بر این موضوع تاکید داشتیم، مطرح کرد: این امر منطقی نیست که کل جامعه از یارانه برخوردار شوند. ما حدود ۸۴ میلیون جمعیت داریم که حداقل بخشی از آنان وضعیت مالی خوبی دارند. دهک‌های اول، دوم و سوم نباید از یارانه برخوردار شوند. از دیگر نقاط قوت این لایحه محدودسازی استقراض از بانک‌ها است. همچنین انتشار اوراق نیز در لایحه بودجه سال آتی محدود شده که اقدام خوبی است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین در لایحه بودجه پیشنهادی به بحث اشتغال و تأمین آب کشاورزی و آب شرب برای روستا‌ها توجه خوبی شده است. به راه‌اندازی کارخانه‌هایی که تعطیل شده‌اند در لایحه بودجه توجه شده است، همچنین به موضوع بهداشت و درمان نیز توجه خوبی صورت گرفته است.

رحمانی در پایان تاکید کرد: بحث اشتغال جوانان به‌عنوان یکی از اولویت‌ها در این بودجه مورد توجه قرار گرفته است. امیدواریم یک بودجه قابل قبولی در مجلس به تصویب برسد تا بخش عمده‌ای از مشکلات کشور حل شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها