سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

لزوم توجه به تهران در ابعاد ملی و بین‌المللی

نادعلی گفت: در وضعیت کنونی که همچنان بیماری کرونا وجود دارد و مشکلات پرشمار دیگری هم داریم نیاز هست به تهران در ابعاد ملی و بین‌المللی نگاه بشود.
کد خبر: ۴۹۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ - 22December 2021

لزوم توجه به تهران در ابعاد ملی و بین‌المللی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علیرضا نادعلی» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگویی پیرامون چرایی کاهش سهم شهرداری تهران در بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ دولت، اظهار داشت: واقعیت این است که ما در زمینه‌ی منابع مالی با محدودیت مواجه هستیم و کشورمان در شرایط خاصی به سر می‌برد. باید به یاد داشته باشیم در هشت سال گذشته کم کاری‌هایی که وجود داشته در به وجود آمدن وضعیت فعلی و محدودیت‌هایی که امروز داریم مؤثر بوده است. در کنار این تحریم‌هایی که شکل گرفته و مدیریت بدی که در دوره‌ی گذشته اتفاق افتاده را نمی‌توان نادیده گرفت. اما به هر صورت ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که منابع پایدار را برای اداره شهر فراهم کنیم.

وی ادامه داد: البته بخشی از این منابع هم باید از ناحیه‌ی دولت تأمین بشود و جزو بودجه‌ی دولتی محسوب می‌شود. همکاران ما در شورای شهر و به‌خصوص دوستانمان در شهرداری برای حل شدن این مشکل تلاش‌های بسیار زیادی داشته‌اند. شهردار محترم تهران در جلسه‌ی هیات دولت با تعاملی که با رئیس جمهور داشته‌اند ماجرا را پیگیری کردند و وزیر محترم کشور هم در این زمینه به ما کمک کردند تا بخش‌هایی که سازمان برنامه و بودجه از سهم شهرداری تهران حذف کرده بود دوباره اضافه بکنند. البته فراموش نکنیم که این فرایند اضافه شدن آن بخش‌ها اتفاق افتاد. اما زمانی که لایحه‌ی بودجه به مجلس رفت متأسفانه چیزی حدود پنجاه درصد از تبصره‌هایی که وجود داشت در یک حرکت ناگهانی دوباره حذف شد که این مسئله اعتراض اعضای شورای شهر و شهرداری را به دنبال داشت.

نادعلی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ما در حال دنبال کردن این قضیه هستیم که در مجلس شورای اسلامی امکان بازگشت این تبصره‌ها فراهم بشود. من فکر می‌کنم وضعیت شهر تهران که بخش مهمی از جمعیت کشور را در خود جا داده و مسائل و مشکلاتش خاص محسوب می‌شود را باید در نظر گرفت. این را هم در نظر بگیریم که گاهی اوقات مسائل تهران وضع حادی به خود می‌گیرد. از این بابت ضرورت دارد تا به جهت آلودگی هوا، ترافیک و وضع حمل و نقل عمومی چه در مورد ناوگان اتوبوسرانی و چه در مورد مترو شهر تهران شرایط بهتری پیدا بکند.

 عضو شورای شهر تهران افزود: به‌خصوص در وضعیت کنونی که همچنان بیماری کرونا وجود دارد و مشکلات پرشمار دیگری هم داریم نیاز هست به تهران در ابعاد ملی و بین‌المللی نگاه بشود. در موضوع بودجه هم لازم است تا با لحاظ کردن همین خصوصیت‌ها و نیاز‌هایی که شهر تهران به‌عنوان پایتخت کشور دارد این موضوع مورد رسیدگی و پیگیری قرار بگیرد. ان‌شاءالله با پیگیری‌ها و بررسی‌هایی که در مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد این امکان فراهم بشود تا سهم تهران از بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ به نحوی رقم بخورد که آن انتظاراتی که وجود دارد محقق بشود و آن تبصره‌هایی که حذف شده بود دوباره به متن بودجه برگردد.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار