پدر شهید «جواد جعفری راد» به فرزند شهید خود پیوست

«عباس جعفری راد» پدر شهید «جواد جعفری راد» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهید خود پیوست.
کد خبر: ۴۹۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸ - 24December 2021

پدر شهید «جواد جعفری راد» به فرزند شهید خود پیوستبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «عباس جعفری راد» پدر شهید «جواد جعفری راد» از شهدای دوران دفاع مقدس استان کرمانشاه،  پس از سا‌ل‌ها دوری از فرزندان شهید خود،دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم تشییع و تدفین این پدر شهید، فردا (شنبه ۴ دی) ساعت ۱۰ صبح در باغ فردوس کرمانشاه با حضور حانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و مردم شهید پرور شهرستان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

جواد جعفری راد در دوم تیرماه ۱۳۴۲ در زردلان بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول استان ایلام به دنیا آمد. در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان محافظ امام جمعه وقت کرمانشاه حضرت آیت‌الله اشرفی اصفهانی (ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش و جانفشانی می‌کرد.

با شکل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرمانشاه به فرماندهی سعید جعفری جز اولین کسانی بود که به عضویت سپاه پاسداران درآمد و به عنوان پاسدار افتخاری به حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت. وی عاشق امام (ره) و انقلاب بود و با شناختی که از ولایت فقیه داشت از سرشت قلب به حضرت امام خمینی (ره) عشق می‌ورزید و با قلبی مملو از اخلاص و ایمان از دستورات و فرامین آن حضرت تبعیت می‌کرد. در این میان چندین بار منافقین و اشرار قصد ترور او را داشتند و ۲ بار هم مجروح شد.

با شروع جنگ تحمیلی بنا به احساس تکلیف شرعی و لبیک به ندای معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) عاشقانه عازم جبهه‌های نور شد. او با شهامت و شجاعت به جبهه کردستان در سردشت اعزام گردید و ماه‌ها به نبرد با متجاوزان بعثی و گروهک‌های ضد انقلاب پرداخت. مجاهدت شجاعانه او در مدت عمر کوتاهش بر اساس علاقه و محبت و ارادت به اهل بیت (ع) قرار داشت تا آنجا که عملاً آن را به اثبات رساند و به عنوان پاسدار افتخاری به نبرد با دشمن متجاوز پرداخت.

سرانجام در تاریخ ۱۲ دی ماه ‏۱۳۶۲‬ در سن ۱۹ سالگی در حالی که در حال زمزمه زیارت عاشورا بود مورد اصابت گلوله دشمن بعثی قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای شهر کرمانشاه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار