اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار شد؛

خاموشی: «حاج قاسم» آیات زیادی از قرآن را زنده کرد/ هدف مسابقات جاری کردن مفاهیم قرآن در زندگی است

رییس سازمان اوقاف با تاکید براینکه شهید سلیمانی با عمل به قرآن ایات زیادی را زنده کرده است، گفت: هدف مسابقات سراسری قرآنی، جاری کردن مفاهیم قرآن در زندگی است.
کد خبر: ۴۹۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸ - 24December 2021

خاموشی: «حاج قاسم» آیات زیادی از قرآن را زنده کرد/ هدف مسابقات جاری کردن مفاهیم قرآن در زندگی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شامگاه جمعه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنری برگزار شد.

امیرحسین رحمتی قاری اهل استان گلستان با قرائت آیاتی‌ از قرآن کریم آغازگر این مراسم بود.

خاموشی: حاج قاسم آیات زیادی از قران را با عمل، زنده کرد

در ابتدا، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف در سخنانی از داوران و متسابقین بخاطر حضور در این مسابقات تشکر کرد و اظهار داشت: قران کتابی است که خدواند درباره آن به پیامبر خود می‌فرماید: «باطل از هیچ راهی به این قران راه ندارد.»

وی افزود: پیامبر (ص) درخصوص قران می‌فرمایند «اگر کسی بخواهد غیر وحی وارد قران کند ما با او برخورد می‌کنیم». کسی با مفهوم اشنا باشد متوجه می‌شود قران کلام وحی است.

رییس سازمان اوقاف تصریح کرد: در عظمت کلام‌الله مجید همین کافی است که توسط جبراییل نازل شده است و به قدری بزرگ است که شنوندگان آن را سحر دانستند و عظمت آن به قدری است که تا ابد کسی نمی‌تواند مثل آن را بیاورد.

خاموشی با تاکید براینکه عظمت قران در عصر ما نیز وجود دارد، گفت: در عصر ما به واسطه انقلاب اسلامی توجه به قران در جهان جدی شد. توسعه مفاهیم و شاخه‌های جدید در مسابقات قران به چشم می‌خورد اما اصلی‌ترین بخش مسابقات درک درست زندگی قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم، گفت: حاج قاسم آیات زیادی از قران را با عمل خود زنده کرد. این مسابقات می‌خواهد مفاهیم قرآنی را در زندگی جاری کند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها