آمادگی حداکثری نیرو‌های مسلح ایران در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ (ص)

آمادگی، هوشیاری و قدرت بالای آفندی و پدافندی نیرو‌های نظامی ایران در مقابله برق‌آسا و ویرانگر با هرگونه تهدید امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی از مهم‌ترین اهداف رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷بود.
کد خبر: ۴۹۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ - 25December 2021

پیام اقتدار و آمادگی حداکثری نظامی جمهوری اسلامیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بدون شک هر کشوری برای ارتقای توان امنیتی و ملی خویش نیازمند تقویت و تجهیز قدرت نظامی خود به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت ملی یک کشور است؛ اگرچه قدرت نظامی و سلاح در زمان تهدید واقع شدن یک کشور برای دفاع از خود و یا اقدام علیه کشور دیگر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اما در زمان صلح نیز حفظ آمادگی نظامی و توسعه سازمان رزم و تقویت نیرو‌های زمینی، دریایی و هوایی یک کشور، ضامن امنیت ملی و در نتیجه توسعه و پیشرفت اقتصادی، علمی و فرهنگی یک کشور می‌باشد. این واقعیتی است که امروز در نظام بین‌الملل از آن به‌عنوان اصل بازدارندگی نظامی نام برده می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران با توجه به ایدئولوژی دینی و انقلابی خود که مبتنی بر عدم سازش با مستکبرین جهانی و دفاع از ملت‌های مظلوم می‌باشد؛ از ابتدای پیروزی انقلاب همواره در معرض تهدیدات مستقیم و غیرمستقیم نظامی، اقتصادی و ... بوده که جنگ هشت‌ساله تحمیلی، تحریم‌های شدید اقتصادی، مصادیق بارز این تهدیدات عملی علیه دولت و ملت ایران می‌باشد.

بنابر این واقعیت توجه به اصل بازدارندگی حداکثری در حوزه نظامی همواره جزء سیاست‌های اجتناب‌ناپذیر جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه از زمان پایان جنگ تحمیلی بوده است.

در چند روز گذشته شاهد اجرای رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطوح مختلف زمینی، دریایی و هوایی در سواحل خلیج‌فارس بودیم.

این رزمایش که با شعار «اقتدار، امنیت، و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی» برگزار شد؛ چندین هدف را دنبال می‌کرد؛

نخست اینکه آمادگی رزمی و نظامی یک کشور همان‌طور که گفته شد چه در زمان جنگ و به‌ویژه در زمان صلح همواره باید در بالاترین سطح نگاه داشته شود که احتمال هرگونه تهدید در مقایسه‌های کم و یا زیاد به حداقل خود برسد و در واقع چشم طمع دشمن به هرگونه تجاوز و تهدید بسته شود.

ثانیاً به‌روزرسانی سیاست‌های دفاعی و امنیتی علیه تهدیدات، مسئله بسیار مهمی است که در دل اصل بازدارندگی نظامی باید بدان توجه شود. در واقع همان‌گونه که با گذشت زمان تکنولوژی و فن‌آوری نظامی دستخوش تغییرات و پیشرفت‌هایی می‌شود، کشوری در این تحولات پیروز است که دانش نظامی و تسلیحاتی خود را متناسب با این تغییرات به‌روزرسانی کند و آن را به مرحله آزمایش عملیاتی برساند.

پی گیری این هدف در دل این رزمایش را می‌توان در سخنان سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جستجو کرد که مطرح کرد؛ به‌روزرسانی دکترین تاکتیکی متناسب با تهدیدات جدید از مهم‌ترین اهداف این رزمایش است؛ و بالاخره یکی از مهم‌ترین اهداف این رزمایش که در قالب پیامی برای دشمنان همیشگی و قسم‌خورده انقلاب اسلامی ایران مخابره خواهد شد، آمادگی، هوشیاری و قدرت بالای آفندی و پدافندی نیرو‌های نظامی ایران در مقابله برق‌آسا و ویرانگر با هرگونه تهدید امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی است.

در چند روز اخیر رژیم اشغالگر قدس در ادامه تهدیدات گاه و بی‌گاه پوشالی خود، جمهوری اسلامی ایران را مورد تهدید نظامی قرار داد که مسلماً این رزمایش مقتدرانه، گویای بسیاری از واقعیت‌ها برای این رژیم غاصب و متحدین آن خواهد بود تا در منازعات سیاسی و لفاظی‌های گستاخانه خود بیش از گذشته جانب احتیاط را رعایت کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار