مدیر اسناد اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در مشهد

«بهرامی» گفت: کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با طرح‌ درس‌های اصول و فنون مصاحبه، اولویت‌ها، شگردها و سؤالات مصاحبه‌گری و پیاده‌سازی و همچنین تدوین پنجم دی در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ - 25December 2021

«جعفر بهرامی» مدیر اسناد و کتابخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: یکی از اهداف مهم مدیریت اسناد، آموزش نسل جوان و افراد علاقه‌مند به حوزه دفاع مقدس با شیوه‌های جمع‌آوری خاطرات و تاریخ شفاهی است و مهمترین ظرفیت جهت انجام و تکمیل این کار بزرگ، نوجوانان و جوانان علاقه‌مند نسبت به حوزه ایثار و شهادت هستند که اگر این قشر به خوبی شناسایی و آموزش داده شوند با حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که صورت می‌گیرد، می‌توان بخش‌های دست‌نیافتنی از گنج جنگ را که هنوز در سینه‌های رزمندگان و ایثارگران است، استخراج و ثبت و ضبط کرد.

وی افزود: البته تحقق این مهم نیازمند مشارکت جدی پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همراهی فعال افراد مؤثر و باتجربه در حوزه تاریخ شفاهی است.

بهرامی خاطرنشان کرد: مدیریت اسناد و کتابخانه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان ضمن اطلاع‌رسانی و دریافت پیشنهادات جهت برگزاری کارگاه‌های تخصصی اسناد و تاریخ شفاهی در سطح استان، با توجه به محدودیت‌های کرونایی، در سال‌ جاری ۲ مرحله کارگاه آموزشی برگزار و از تمامی دستگاه‌ها و همچنین مراکز علمی و آموزشی جهت برگزاری این کارگاه‌ها و تربیت نیروهای تخصصی در این حوزه دعوت به همکاری کرده است.

مدیر اسناد و کتابخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: با فراهم بودن بستر فضای مجازی جهت حضور حداکثری از تمام نقاط استان در کارگاه‌های آموزشی، این فرصت را باید مغتنم شمرد و همه علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه تاریخ شفاهی در این کارگاه‌ها شرکت کنند.

وی گفت: با توجه به مصوبه اخیر کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس استان که با حضور تعدادی از دستگاه‌های مرتبط با این حوزه برگزار شد، مصوب شد که کارگاه‌های آموزشی جدیدی برای نمایندگان و داوطلبین دستگاه‌های اجرایی یگان‌ها و تشکل‌ها برگزار شود.

بهرامی افزود: اولین جلسه این کارگاه آموزشی یکشنبه پنجم دی ساعت ۱۷ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان طی چهار جلسه، از طرح‌ درس‌های کلیات تاریخ شفاهی‌، اهداف، انواع، ویژگی‌ها و ساختار، موانع، اصول و فنون مصاحبه، اولویت‌ها، شگردها و سؤالات مصاحبه‌گری، پیاده‌سازی و تدوین که توسط ابوالفضل حسن‌آبادی از مدرسین برتر کشور در حوزه تاریخ شفاهی ارائه می‌شود، بهره‌مند خواهند شد.

مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری این کارگاه در فضای مجازی اطلاع‌رسانی شده و از علاقه‌مندان دعوت می‌شود از طریق www.room.bonyad-defa.ir/khorasan در این کارگاه آموزشی شرکت و یا برای کسب اطلاع بیشتر با شماره ۳_۳۸۴۴۰۵۰۱ تماس حاصل کنند.

وی تصریح کرد: امید است حضور حداکثری علاقه‌مندان در این کارگاه زمینه‌ساز حرکتی بزرگ در جمع‌آوری تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس استان باشد.

بهرامی در انتها گفت: در پایان کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی به افراد حاضر در این دوره گواهینامه حضور اعطا می‌شود و از افراد متقاضی و فعال در انجام پروژه‌های تهیه تاریخ شفاهی زیر نظر استاد و کارشناسان مجرب به‌صورت عملی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار