برگزاری کمیته اسناد دفاع مقدس خراسان رضوی+ تصاویر

جلسه کمیته اسناد و مدارک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ - 12March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از نیشابور، نشست کمیته اسناد و مدارک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست «سید نعمت‌الله سجادی» معاون ارشد مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان و سایر اعضا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این نشست جعفر بهرامی مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گزارشی از مصوبات آخرین جلسه کمیته اسناد و نتایج پیگیری‌ها و اقدامات انجام‌شده از جمله برگزاری 2 کارگروه تاریخ شفاهی و اسناد ارائه کرد.

وی در ادامه خواستار تحویل نسخه دیجیتال از اسناد دفاع مقدس یگان‌ها و سازمان‌ها براساس آئین‌نامه نگهداری و حفظ اسناد دفاع مقدس به مرکز اسناد اداره‌کل حفظ آثار استان شد.

سجادی نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: یگان‌ها و دستگاه‌ها نسبت به جمع‌آوری تاریخ شفاهی فرماندهان، مدیران و افراد مؤثر در دفاع مقدس اهتمام داشته باشند.

وی توجه بر پایه محور بودن فعالیت‌ها بر مبنای آمار و ارائه فعالیت‌های انجام‌گرفته به‌صورت اطلاعات دقیق را خواستار شد و بر ضرورت تداوم آموزش تاریخ شفاهی به‌صورت مدون و پیشرفته تأکید کرد.

در این نشست سایر اعضا ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه اسناد دفاع مقدس به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در جهت تسریع در روند مأموریت‌های حوزه اسناد پرداختند.

ارائه آمار دقیق یگان‌ها و سازمان‌ها در حوزه تاریخ شفاهی، ایجاد پایگاه داده مشترک تاریخ شفاهی بین یگان‌ها و دستگاه‌ها در فضای مجازی، تهیه طرح تاریخ شفاهی توسط کمیته اسناد جهت ارائه در شورای هماهنگی دفاع مقدس استان، تخصیص بودجه لازم، برگزاری جلسه هماهنگی در سال 1400 و تداوم آموزش در قالب کارگاه‌های تاریخ شفاهی و اسناد به‌صورت مدون و پیشرفته در سال 1401 از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار