مدیر اسناد اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

بهره‌برداری از کتابخانه تخصصی دفاع مقدس خراسان رضوی با بیش از ۱۴ هزار نسخه کتاب

«بهرامی» از بهره‌برداری از کتابخانه تخصصی دفاع مقدس خراسان رضوی با بیش از ۱۴ هزار نسخه کتاب همزمان با چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۵۴۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴ - 28September 2022

«جعفر بهرامی» مدیر اسناد و کتابخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با مطالعه بسیاری از کتاب‌های دفاع مقدس الگویی برای آحاد جامعه هستند و نسل سوم و چهارم با الگوپذیری از ایشان می‌توانند به جایگاه و اهمیت بالای کتاب و کتابخوانی به‌خصوص کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت پی‌ببرند.

وی با اشاره به افتتاح مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس خراسان رضوی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: از زمان افتتاح تاکنون تجهیزات کتابخانه تأمين و کتاب‌ها جمع‌آوری، دسته‌بندی، پالایش، ثبت و برچسب‌زنی شدند تا محققین و پژوهشگران بتوانند به بهترین نحو از این ظرفیت استفاده کنند.

بهرامی خاطرنشان کرد: کتاب‌های این کتابخانه به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تأمین شده و پنجشنبه هفتم مهر همزمان با سالروز شهادت فرماندهان ارتش و سپاه سید محمد جهان‌آرا، جواد فکوری، ولی‌الله فلاحی، موسی نامجو و یوسف کلاهدوز کتابخانه تخصصی دفاع مقدس خراسان رضوی برای استفاده پژوهشگران، محققان، اساتید، دانشجویان و علاقمندان حوزه دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان داشت: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس دارای ۲ سالن مجزا قرائت کتاب ویژه بانوان و آقایان با ظرفیت اولیه بیش از ۵۰ نفر است که این ظرفیت قابلیت افزایش و توسعه را دارد و می‌تواند بخش مهمی از برنامه‌های مرتبط با حوزه کتاب از جمله رونمایی، نقد و خوانش کتاب و همچنین کارگاه‌های توانمندسازی را پوشش دهد.

وی با بیان این که کتابخانه تخصصی دفاع مقدس خراسان رضوی به نام سردار شهید «غلامرضا سمائی» افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، بیان داشت: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی اعم از کودک و نوجوان، سالن مطالعه محققان و پژوهشگران است و منابع این کتابخانه شامل کتاب‌های مرجع، تخصصی، یگانی، روزشمارها، اطلس‌ها، فصل‌نامه‌ها، ماهنامه‌ها و پژوهشنامه‌هاست.

بهرامی ادامه داد: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان خراسان رضوی همچنین ظرفیت برگزاری جلسات نقد کتاب، نشست‌های کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، رونمایی کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی را دارد.

مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به وجود کتاب‌های دیجیتال در کتابخانه تخصصی دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: درحال حاضر ۷ هزار جلد کتاب دیجیتال در این کتابخانه وجود دارد که تلاش داریم این تعداد را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه عضویت در این کتابخانه به صورت رایگان و عمومی است گفت: این کتابخانه، شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت الی ۱۳ در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی واقع در انتهای خیابان شهید بهشتی، انتهای بلوار شهیدان خلیلی (ضلع شرقی پارک کوهسنگی) میزبان علاقه‌مندان و اهالی کتاب و پژوهشگران دفاع مقدس است.

بهرامی درباره تعداد کتاب‌های این مجموعه عنوان داشت: در کتابخانه تخصصی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار نسخه در خدمت مخاطبان قرار گرفته و تمامی کتاب‌ها در سامانه سراسری کتابخانه تخصصی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به آدرس ۸۰۸۰:Lib.iranhdm.ir ثبت شده است و علاقه‌مندان در اقصی نقاط کشور می‌توانند با ورود به این سایت نسبت به کتب موجود در کتابخانه تخصصی اطلاع پیدا کنند.

مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرستان‌های کاشمر، نیشابور و جوین تحت پوشش سامانه سراسری کتابخانه تخصصی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار گرفتند که در مراحل بعد سایر شهرستان‌ها نیز تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار