به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، عاطفه سعیدینژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی از تولید محتوا و توانمندسازی مبلغات در راستای «مکتب فاطمی» از سوی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و اظهار داشت: امور بانوان در ایام فاطمیه، محتواهای ویژهای را در راستای سیره حضرت زهرا سلامالله علیها آماده کرده است.
وی افزود: این در حالی است که به نظر میرسد تاکنون حضرت زهرا (س) در جامعه ما بهخوبی معرفی نشدهاند و ما به دنبال معرفی شخصیت و سیره زندگی ایشان به گونهای هستیم که بتواند تمام جوانب و زندگی آن حضرت را پوشش دهد.
سعیدی نژاد همچنین از آماده شدن محتوا برای مبلغان در خصوص ترویج و تعمیق ارزشهای فاطمی در جامعه خبر داد و گفت: محتوای دورههای آموزشی ویژه بانوان مبلّغ بر اساس توان مبلغات و نیازهای جامعه در نظر گرفته شده است و علاوه بر این نیز، با مشورت و همفکری برخی از مبلغان و وعاظ مطرح کشور برای بهرهگیری از این محتواها؛ نشستها و گفتوگوهایی انجام شده است.
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بحث «فاطمهپژوهی» تأکید کرد: امید ما این است که بهتدریج بتوانیم در فرآیندهای محتوایی، نسبت به ایام فاطمیه و با عنوان «فاطمهپژوهی» شاهد ارائه برشهای متفاوتی از زندگی حضرت زهرا (س) به مردم و بانوان کشور باشیم و انشاالله با همکاری با شبکه تبلیغی مبلغات و مبلغین برتر کشور؛ بتوانیم این مهم را فرهنگسازی کنیم.
وی با بیان اینکه باید تعمیق مفهوم «مادری» در کانون توجه برنامهریزیهای فرهنگی بهمنظور هویتبخشی به جامعه زنان قرار گیرد به طرح «شکوه مادری» در اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اشاره و عنوان داشت: این طرح بهصورت خاص به پدیده مادری خواهد پرداخت و قرار است در ایام ولادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها نیز با اهدای مدال مادری از تعدادی مادر نمونه، تجلیل و قدردانی شود.
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی همچنین از سلسله برنامههای ماهیانه به نام «ولایت اجتماعی زنان» در این اداره کل خبر داد و یادآور شد: سلسله برنامههای اخیر این اداره کل در خصوص حضرت مریم بود و در ایام فاطمیه و بهویژه همزمان با ولادت آن حضرت و روز زن نیز به حضرت فاطمه (س) اختصاص خواهد داشت. این در حالی است که ما برای ایام فاطمیه، برنامههای دیگری در فرهنگسراهای تهران اجرا خواهیم کرد و امور بانوان استانهای ما هم با توجه به امکانات هر شهرستان در ایام فاطمیه و ولادت ایشان برنامههایی را اجرا خواهند کرد.
سعیدینژاد در پایان سخنان خود با تأکید بر بحث «توسعه مخاطب» در امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از برنامههای جدی ما در اداره کل امور بانوان پیگیری بحث «توسعه مخاطب» است و خوشبختانه دامنه این توسعه در پویشهای ما بهویژه «پویش حرف آورد» بهخوبی قابل مشاهده است؛ بهطوری که ما در این پویش شاهد حضور بانوانی هستیم که تاکنون مخاطب و کنشگر ما نبودند و این نشان میدهد که مخاطبین امور بانوان رو به افزایش است.
انتهای پیام/121