سردار ناظر:

امروز اشتراک‌گذاری اطلاعات قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اشتراک گذاری اطلاعات در دوران هشت سال دفاع مقدس قابل مقایسه با امروز نیست، زیرا آن زمان فضای مجازی نبود، اما امروز می‌توانیم از این فضا استفاده کنیم تا فرهنگ دفاع مقدس را نشر دهیم.
کد خبر: ۴۹۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ - 26December 2021

امروز در زمینه به اشتراک گذاری اطلاعات قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیستبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار «محمدقاسم ناظر» معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در چهارمین کارگاه آموزشی و‌ توانمندسازی کارکنان فضای مجازی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سالن قصر شیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: کارگاه آموزشی فضای مجازی برای کارکنان بنیاد برگزار شد تا آن‌ها در این زمینه توانایی لازم را کسب کنند.

وی گفت: ما هر چه در رابطه با فضای مجازی بدانیم قطعا کم است، اهمیت فضای مجازی در این دوره بسیار زیاد است و ظرفیت‌های موجود راه‌های رسیدن به این اهداف را افزایش می‌دهد.

سردار ناظر با اشاره به موضوع کرونا در دو سال اخیر در کشور ادامه داد: همه شاهد بودیم که در این دو سال اخیر چه مراسمات مهم و موضوعات مهمی را دنبال کردیم و مهمترین موضوع دیدار تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی و افتتاح موزه‌ها به صورت مجازی بود و این یک بخش کوچکی در بهره برداری از فضاست.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما باید به روز باشیم و از این ظرفیت‌های ایجاد شده بهره ببریم، با توجه به فرمایش رهبری که فرمودند: «اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است».

وی تصریح کرد: امروزه فضای مجازی در ذهن و روح مردم جای گرفته است و‌ هر کسی در این عرصه درست‌تر عمل کند تاثیر بیشتری روی ذهن و روح مردم می‌گذارد.

سردار ناظر با اشاره به بحث مسائل امنیتی در این فضا بیان کرد: به اشتراک گذاشتن اخبار و مسائل امنیتی در این فضا نیز تاثیرات زیاد سیاسی و اقتصادی دارد که می‌تواند هم بعد منفی و مثبت داشته باشد.

وی ادامه داد: ما نباید از این ظرفیت عظیم، کم استفاده کنیم هر چه ما کمتر استفاده کنیم دشمنان بیشتر استفاده می‌کنند.

سردار ناظر به ظرفیت‌های این فضا در حوزه سلامت اشاره کرد و تاکید کرد: در این دو سال در بخش سلامت و‌ کار‌های تبلیغاتی  فعالیت‌های گسترده صورت گرفته است، برای ما نیز امکانات فراهم است، اما کمتر استفاده کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما در ۳۰ استان موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی ایجاد کرده‌ایم و می‌توانیم در این مکان‌ها از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات استفاده کنیم، در بحث شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانیم یک بنیاد مجازی را به مردم معرفی کتیم، اما خیلی کم کار کرده ایم و باید آموزش لازم را ببینیم.

این مسئول ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌تواند همه‌ی ماموریت‌های خود را در این عرصه به اشتراک بگذارد، ما باید بنیاد را در ذهن مردم و در زندگی مردم نشان دهیم.

سردار ناظر در پایان خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس در زمینه اشتراک گذاری اطلاعات قابل مقایسه با امروز نیست، زیرا آن زمان فضای مجازی نبود، اما امروز می‌توانیم از این فضا استفاده کنیم تا فرهنگ دفاع مقدس را نشر دهیم و در این راستا نیز درست روایت کنیم، تقطیع صحبت‌ها در فضای مجازی را ببینید که چطور ذهن مردم را درگیر می‌کند، زیرا دشمن می‌خواهد موضوع دفاع مقدس را به شکلی دیگر تخریب کند و ما باید هوشمندانه عمل کنیم.

انتهای پیام/801

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار