نماینده مردم در مجلس:

فراهم کردن شرایط بازگشت داوطلبانه مهاجران سوری ضروری است

آصفری گفت: فراهم کردن شرایط بازگشت داوطلبانه مهاجران سوری به‌منظور افزایش اعتماد در داخل این سرزمین و کاهش مشکلات کشور‌های مهاجرپذیر در نشست آتی آستانه مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۹۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ - 26December 2021

فراهم کردن شرایط بازگشت داوطلبانه مهاجران سوری ضروری است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدحسن آصفری» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت برگزاری اجلاس سران آستانه در ابتدای سال جدید میلادی در تهران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم سوریه قرار گرفته و کمک شایانی کرد تا این سرزمین به دست تروریست‌های داعشی نیفتد لذا جریان تکفیری به‌عنوان دست‌پرورده ایالات متحده با تلاش‌های ایران و دیگر کشور‌های همراه از بین رفت.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روابط ایران و سوریه از دوره‌های گذشته خصوصاً در بحران‌ها همواره رو به رشد بوده است، مطرح کرد: اعتقاد داریم برقراری ثبات و امنیت در سوریه موضوعی اساسی و مهم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرنوشت سوریه باید توسط مردم این کشور تعیین شود، ادامه داد: بر این اساس برگزاری نشست آستانه به میزبانی ایران می‌تواند گامی مهم در راستای بازساسی و توسعه این کشور باشد.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروزه لزوم فراهم کردن شرایط بازگشت داوطلبانه مهاجران سوری به‌منظور افزایش اعتماد در داخل این سرزمین و کاهش مشکلات کشور‌های مهاجر پذیر از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه نشست آستانه قرار بگیرد، افزود: همچنین موضوع خروج تروریست‌های ایالات متحده از سوریه و احتمالات ناشی از این اقدام همانند افغانستان نیز از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه جامعه جهانی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید فراموش شود شرکت‌های بزرگ و توانمند ایران دارای ظرفیت‌های خوبی هستند که می‌توانند به بازسازی سوریه کمک کنند، خاطرنشان کرد: باید مبادلات اقتصادی میان دو کشور خصوصاً با مشارکت بخش خصوصی افزایش یابد از این رو می‌توان در حاشیه برگزاری این رویداد، در این خصوص نیز رایزنی‌های جدی شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها