وزیر یمنی: بین بن سلمان و سرکرده القاعده در یمن، تفاوتی نیست

وزیر اطلاع‌رسانی یمن ضمن انتقاد از حمایت‌های ریاض و واشنگتن از تروریست‌ها در یمن، گفت که آمریکا تهدید کرد که اجازه نخواهد داد نیرو‌های یمنی در مأرب پیروز شوند.
کد خبر: ۴۹۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴ - 26December 2021

وزیر یمنی: بین بن سلمان و سرکرده القاعده در یمن، تفاوتی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی یمن تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، بمباران افراد غیر نظامی و بی‌گناه را به شیوه قدیمی توجیه می‌کند.

الشامی به شبکه خبری المیادین گفت، ائتلاف متجاوز، از بمباران اهداف در عمق عربستان سعودی، غافلگیر شده است و این کشور نمی‌تواند به هیچ نحوی، تجاوز خود به یمن را توجیه کند.

وی با بیان اینکه ائتلاف متجاوز، مدعی حضور کارشناسان ایرانی و حزب الله در یمن است، گفت: «اگر ما کارشناسانی از حزب الله و ایران داشتیم و از ما حمایت می‌کردند، به آنان افتخار می‌کردیم».

این وزیر یمنی خاطرنشان کرد: «ائتلاف سعودی، فرودگاه صنعاء را بمباران می‌کند تا راه را به روی فشار جهانی برای بازگشایی آن ببندد... واشنگتن نیز در جنگ علیه یمن، از کشورهای متجاوز حمایت کرد تا از طریق آنان، بتواند برنامه‌های خود را اجرایی کند».

الشامی با بیان اینکه واشنگتن برای توقف جنگ در مأرب، مستقیما وارد عمل شد، گفت: «واشنگتن تهدید کرد که جنگ مأرب، جنگ این کشور است و اجازه نخواهد داد ارتش و کمیته‌های مردمی، هیچ پیروزی به دست آورند».

وی با اشاره به اینکه آمریکا و گروههای افراطی، در جنگ مأرب حضور دارند، تأکید کرد: «آمریکا و کشورهای متجاوز در سخنان خود درباره حمایت از مردم یمن، فریبکاری می‌کنند... آمریکا، تأمین کننده مالی، محرک و حامی اصلی گروههای تندرو در یمن است».

وزیر اطلاع رسانی یمن با تأکید بر اینکه «فرقی بین محمد بن سلمان و سرکرده القاعده در یمن، قائل نیستیم»، گفت: «شاید دولت کنونی آمریکا قصد نداشته باشد اشتباهات ترامپ را درباره حمایت تسلیحاتی از عربستان تکرار کند».

وی با اشاره به عجز عربستان در مقابله با نیروهای یمن و سلاحهای این کشور، خاطر نشان کرد، سیاست یمن، مقابله با این افراد متجاوز علیه یمن است و اگر ائتلاف سعودی، صادق بود، توافق سوئد درباره جبهه ساحل را اجرایی می‌کرد.

الشامی با بیان اینکه پولهای سعودی باعث سکوت عربی و بین‌المللی در قبال جنایات این کشور در یمن شده است، در پایان تصریح کرد: «آمریکا نیز دهانها را می‌بندد تا هیچکس با یمنیها همبستگی نکند».

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها