مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تألیف کتاب‌های دفاع مقدس گامی در تحقق «جهاد تبیین» است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: آرمان‌ها، ازخودگشتگی‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان دفاع مقدس و همچنین صبر، ایثار و ایستادگی خانواده شهدا باید در قالب کتاب به جامعه ارائه شود تا در جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید دارند خنثی‌ کننده دسیسه‌های دشمن باشد.
کد خبر: ۴۹۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱ - 26December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در برنامه ملی «روایت مادری» و نقد و بررسی کتاب «بانوی قرن» روایت داستانی زندگی خدیجه طلعت مادر شهیدان حسن، عباس و امیر اسماعیل‌زاده که امروز با حضور خانواده شهیدان اسماعیل‌زاده و جمعی از مادران شهدای مدافع حرم به‌صورت وبینار در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: کتاب خوب به‌عنوان بهترین همدم و انیس، فرصت شایسته‌ای برای نشر ارزش‌هاست.

وی افزود: کتاب بهترین ظرفیت برای ثبت و ضبط وقایع و رویدادهای دفاع مقدس در خطوط مقدم و عقبه‌های اجتماعی است که تاکنون آثار فاخری در این حوزه تألیف شده است.

این مسئول تصریح کرد: بحمدالله مادرانه‌هایی که در دوران دفاع مقدس وجود داشته امروز تبدیل به جریان مبارکی شده که جامعه از زلال پاک عواطف مادران شهدا بهره‌مند می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به کتاب بانوی قرن اشاره کرد و یادآور شد: با مطالعه کتاب بانوی قرن، اعماق زندگی مادر شهیدان اسماعیل‌زاده و روح پاکیزه، منور، معنوی، حماسی و اراده قوی این مادر شهیدان را در عرصه‌های مختلف زندگی درک کردم.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به نقش مادران شهدا اشاره کرد و گفت: آنگونه که بیان می‌شود در دوران دفاع مقدس رزمندگان خط‌شکن بودند اما حقیقتا نقش اول را مادران و همسران شهدا ایفا کردند؛ این بانوان بودند که خط را شکستند و رزمندگان را از دلبستگی‌های دنیایی نجات دادند و از خانه روانه جبهه کردند و این مجاهدان فی سبیل الله تا افلاک پرکشیدند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن نقش زنان کمتر از مردان نیست. نقش‌های همچون بصیرت‌افزایی و تربیت فرزندان به‌عنوان وظایف مادران، در سازندگی خانواده به‌عنوان یک کشور در مقیاس کوچک بسیار اثرگذار است و باعث سازندگی جامعه اسلامی می‌شود.

این مسئول حضور مؤثر آحاد جامعه در جهاد تبیین را ضروری دانست و بیان داشت: آرمان‌ها، ازخودگشتگی‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان دفاع مقدس و همچنین صبر، ایثار و ایستادگی خانواده شهدا باید در قالب کتاب به جامعه ارائه شود تا در جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید دارند خنثی‌ کننده دسیسه‌های دشمن باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: اجر ایثار مادر شهیدان اسماعیل‌زاده که سه فرزند خود را در راه دفاع از اسلام و انقلاب فدا کرده کمتر از خانواده شهدای صدر اسلام نیست، این مسیر تداوم دارد و جامعه اسلامی هر روز از ظرفیت تربیت این چنین خانواده‌هایی برخوردار است.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که تولیدات ادبی حوزه ایثار و شهادت ظرفیت ۱۰۰ برابر شدن را دارد چراکه محتواهای ارزشمند به تعداد حماسه‌سازان وجود دارد که نیازمند نقش‌آفرینی صاحبان قلم و نوقلمان است.

وی ادامه داد: در راستای تحقق این مهم سال گذشته فراخوانی با عنوان نهضت تولید آثار ادبی از سوی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اعلام شد که در بازه زمانی شش ماهه ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این نهضت واصل شد که از این تعداد ۱۵۰ اثر ارزش چاپ و نشر را دارند و تعدادی نیز با اعمال اصلاحات می‌توان در قالب کتاب به جامعه ارائه کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: از نویسندگان و نوقلمان دعوت می‌شود تا با نقش‌آفرینی در حوزه دفاع مقدس ادبیات پایداری و مقاومت را تقویت کنند.

این مسئول گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به دنبال آن است تا با صد زبان حماسه‌سازی‌های دفاع مقدس را به ساحت جامعه ارائه کند و نخواهد گذاشت این دین بزرگ دچار انحراف و تحریف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار