مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

مادران شهدا پایه‌گذار مکتب تربیتی در انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: شهدای دفاع مقدس در دامان مادرانی تربیت یافتند که علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های ممتاز فردی، با پرورش نسل شهادت‌طلب پایه‌گذار مکتب تربیتی در انقلاب اسلامی شدند.
کد خبر: ۴۹۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷ - 26December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در راستای پاسداشت مقام شامخ مادران شهدا مراسم نقد و بررسی کتاب «بانوی قرن» روایت داستانی زندگی خدیجه طلعت مادر شهیدان حسن، عباس و امیر اسماعیل‌زاده با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «محمدحسین ایزدی» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، «سعیده زراعتکار» نویسنده کتاب و جمعی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع امنیت در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان اظهار داشت: در این نشست کتابی مورد بررسی قرار می‌گیرد که به زندگی و خاطرت مادر شهیدان اسماعیل‌زاده از شهدای گرانقدر دفاع مقدس پرداخته است.

وی افزود: به‌طور قطع این مراسم باعث آشنایی با زندگی مادری می‌شود که نمونه‌ای بارز از هزاران مادر شهید دوران دفاع مقدس است، مادرانی که درس صبر، ایثار و از خود گذشتگی به ما می‌دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهدای دفاع مقدس در دامان مادرانی تربیت یافتند که علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های ممتاز فردی، با پرورش نسل شهادت‌طلب پایه‌گذار مکتب تربیتی در انقلاب اسلامی شدند، مادرانی که چشم و چراغ این سرزمین هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن قدردانی از نویسنده کتاب «بانوی قرن» بیان داشت: بی‌شک درک صحیح نویسنده کتاب از ادبیات دفاع مقدس در کنار نگاه دقیق به زوایای زندگی شهیدان و کسانی که آنان را پرورش داده‌اند مانع از فراموشی رشادت‌ها و صبوری این نسل می‌شود.

سبزیان در ادامه هدف از برگزاری این مراسم را حرکت زیر پرچم اسلامی حضرت مهدی(عج) عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد عنایت ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) به برکات این مراسم بیفزاید.

خانواده‌های شهدا الگوهای موفق اسلامی در جامعه هستند

حجت‌الاسلام ایزدی در ادامه این مراسم گفت: بیشترین کاربرد آثار تألیفی حوزه مقاومت و شهادت برای نسلی است که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و نسبت به تاریخ انقلاب اسلامی آشنایی و آگاهی ندارند.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز خانواده‌های شهدا، تصریح کرد: یکی از خصوصیت‌های مشترک خانواده‌های شهدا، ندیدن غیر خداست که اگر اینگونه نبود عزیزان خود را در راه خدا فدا نمی‌کردند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی تأکید کرد: خانواده شهدا الگوهای موفق اسلامی در جامعه امروز هستند که با تأسی به آنها باید برای توسعه و سازندگی بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی که اعتلای اسلام را به‌همراه خواهد داشت تلاش کنیم.

ایزدی عنوان داشت: بدون شک اولین خصیصه مادران شهید ارتباط نزدیک آنان با خداوند است، ارتباطی که باعث عظمت و دوری انسان از ذلت و خواری می‌شود. دومین خصیصه خانواده شهدا برخورداری از بصیرت است؛ آنها با شناختی که نسبت به زمان داشتند با عمل به‌موقع، به تکلیف عمل کردند.

در ادامه این نشست زراعتکار در خصوص انگیزه نگارش کتاب بانوی قرن گفت: در خلال نگارش کتاب از مشهد تا کاخ صدام بارها از بانوی صبوری صحبت شد که در دوران دفاع مقدس در خطاب به فرزند خود گفته است تا صدام را نکشی، برنگرد. این کتاب خاطرات مادری است که راوی عینی داستان‌های واقعی تاریخ ایران از کشف حجاب رضاخان تا به امروز است و خوشحالم پیش از آنکه به سوگ این مادر صبور بنشینیم سعادت ثبت و ضبط خاطرات او را در مدت یک سال و نیم داشته‌ام.

سعیده زراعتکار علت نامگذاری عنوان «بانوی قرن» بر روی کتاب را روایتگری و صبوری این مادر در طول صد سال زندگی ارزشمند خود خواند.

در پایان برنامه رونمایی از پوستر مراسم، امضای کتاب و پوستر، تقدیر از سعیده زراعتکار، نویسنده کتاب «بانوی قرن» و خانواده های معظم شهدای اسماعیل زاده نیز برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار