مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی:

پویایی ویژگی مکتب شهید سلیمانی است

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مکتب حاج قاسم به تبع مکتب امام خمینی(ره) جریان دارد، این بدین معناست که مکتب حاج قاسم ایستائی ندارد و همیشه پویا و بالنده است.
کد خبر: ۴۹۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ - 04January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی عصر شعر مجازی «جهان مرد» با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی و جمعی از شاعران فارسی زبان افغانستانی، پاکستانی و هندی و مشارکت شاعران استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قم و گلستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) با بیان اینکه برگزاری این قبیل برنامه‌ها کمترین کار برای ادای دین به حاج قاسم سلیمانی است، اظهار داشت: عنوان «جهان مرد» به واسطه جمعیت بالای علاقمندان او در سراسر جهان است که با هر قوم و مذهبی که به دنبال صلح و آرامش جهانی هستند، بسیار بجا و مناسب است.

وی تصریح کرد: حاج قاسم به‌عنوان فردی نظامی با بالاترین درجه، به همسر خود توصیه می‌کند بر روی سنگر قبرم بنویسید سرباز، فردی که قاطعانه و با اقتدار در مقابل استکبار و ظلم ایستاد و در مقابل کودکان و ضعفا بسیار مهربان و رئوف بود.

این مسئول با اشاره به شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی گفت: دشمنان بدانند که با ترور حاج قاسم تنها جسم فانی و زندگی دنیوی او را به پایان رساندند اما او پایان‌ناپذیر است و سردار سلیمانی با شهادت به زندگی ماندگارتری دست پیدا کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مکتب حاج قاسم به تبع مکتب امام خمینی(ره) جریان دارد، این بدین معناست که مکتب حاج قاسم ایستائی ندارد و همیشه پویا و بالنده است.

سبزیان افزود: باعث مباهات است که مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی در پی لبیک‌گویی به مکتب حاج قاسم و ادای دین به این «جهان مرد» ایران زمین، بالغ بر ۱۴۰۰ رویداد فرهنگی را در ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی رقم زدند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به ارادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به حضرت فاطمه زهرا (س) روح ایشان نیز مورد شفاعات این بانوی بزرگ اسلام قرار گیرد.

در ادامه ابوالفضل مبارز، عاطفه سادات موسوی و عاطفه جعفری، شاعران اهل افغانستان به خوانش سروده‌های خود با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

در ادامه قاسم مهرنیا شاعر خراسان شمالی، جعفر عباسی شاعری از استان خراسان جنوبی، عباسعلی صباغ‌زاده شاعری از سیستان و بلوچستان، احمد شهریار شاعر پاکستانی، حمزه محمودی شاعر اهل افغانستان از استان قم و آخوند قره‌جه شاعر ترکمن، محمدنادر امیری و محمد اسحاق رسولی شاعران اهل افغانستان از استان گلستان به خوانش سروده‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها