مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

«کتاب» عامل پیش‌برنده در گام دوم انقلاب است

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: باید در استمرار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خصوص در گام دوم انقلاب به کتاب بعنوان یک عمل پیش‌برنده توجه ویژه شود.
کد خبر: ۵۰۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ - 06February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی امروز در آئین افتتاح کتابخانه مشارکتی امام خامنه‌ای حوزه علمیه حسنیه کاخک شهرستان گناباد که با حضور مسئولان محلی برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدا اظهار داشت: امروز کتابخانه‌های عمومی از حالت سنتی صرف انباشت و امانت کتاب و سالن مطالعه خارج شده‌اند و به فرهنگسراهای اجتماعی که وظیفه پاسخگویی به نیازهای دانشی و اطلاعاتی عموم مردم را بر عهده دارند، تبدیل شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: اگر نگاه ما به کتابخانه‌های عمومی نگاه فرهنگسرایی، دانشگاهی، مراکز نوآوری و رشد فکری باشد می‌توانیم خروجی مناسب و بسیار متفاوتی را دریافت کنیم.

وی افزود: امروز کتابداران بعنوان مشاوران امین مردم در حال ارائه مشاوره در انتخاب کتاب، سبک خواندن، چگونگی دریافت اطلاعات به عموم جامعه هستند. امیدوارم با تغییر نگاه خود به کتابخانه‌ها شاهد تبدیل شدن این مراکز به پایگاه‌های علم، نوآوری و مشارکت اجتماعی و فرهنگی عموم مردم در جامعه باشیم.

سبزیان تصریح کرد: ارتباط کتابخانه عمومی مشارکتی با مردم پیوندی مبارک است. هدف ما از ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی تبدیل کردن کتابخانه‌های عمومی سایر دستگاه‌های اجرایی به محل تردد مردم و آشنایی بیشتر با فعالیت‌های آنان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: دوران طاغوت دوران خفقان و بستن شاهراه‌های دانایی و آگاهی بود. من معتقدم انقلاب اسلامی، انقلاب کتاب بود، در واقع کتاب زمینه‌ساز انقلاب شد چراکه کتاب عامل بیدارکننده است.

این مسئول تأکید کرد: باید در استمرار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه در گام دوم انقلاب به کتاب به عنوان یک عمل پیش برنده توجه کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ایران قوی، خاطرنشان کرد: معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تأکید می‌فرمایند که روی دیگر دانایی، توانایی است.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا سرآمد مطالعه در استان افزایش پیدا کرده است بیان داشت: کرونا اگرچه تهدید به شمار می‌رود، اما عامل موثری در هدایت جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی نقطه نهایی حوزه کتاب را در ایران کتابخوان می‌دانند و این امر از طریق فرد کتابخوان، خانواده کتابخوان و شهر کتابخوان بوجود می‌آید.

سبزیان در پایان گفت: امیدوارم این کتابخانه که مزین به نام رهبر معظم انقلاب اسلامی است به عنوان یک کتابخوان حرفه‌ای، محلی برای پرورش کتابخوانان حرفه‌ای و عامل به کتاب و کتابخوانی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها