مراسم رونمایی از کتاب «۵۷ روز» در مشهد برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب «۵۷ روز» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ - 06March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «۵۷ روز» با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ناشر و نویسنده کتاب امروز در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار با اشاره به کتاب «۵۷ روز» اظهار داشت: بازخوانی آثار مربوط به دوران دفاع مقدس را آشنایی و انتقال مفاهیم مقاومت، ایستادگی و شهامت مردم این مرزوبوم به نسل جدید را به‌همراه خواهد داشت.

وی افزود: نویسنده خوش‌فکر و خوش‌قلم این اثر در این کتاب به حواشی پیرامون حماسه‌آفرینی مردمان این سرزمین پرداخته است، حماسه و مقاومتی که در قالب یک خط و تنها در یک عنوان گنجانده نمی‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این اثر، اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس است. به عبارت دیگر اتفاقات دوران جنگ با نگاه ریزبین، نکته‌سنج و ظریف زنانه از جنبه‌های خانوادگی و اجتماعی بیان شده است.

سبزیان بیان داشت: نکته مهم دیگری که در این اثر می‌توان به آن اشاره کرد، ترویج سبک زندگی مجاهدانه‌ای است که به‌عنوان یکی از محورهای اصلی دفاع مقدس در ادبیات پایداری به آن پرداخته شده است و ترویج و شناخت این سبک زندگی در جامعه امروز یک ضرورت محسوب می‌شود.

مهری غلامپور نویسنده کتاب «۵۷ روز» نیز در این مراسم گفت: سعی من بر این بوده است که در این کتاب نگاهی مثبت و در عین حال همذات‌پندارانه به موضوع جنگ داشته باشم. از دغدغه‌هایی زنانی بگویم که در آن دوران به تنهایی و تحت آن شرایط سخت ضمن مبارزه با عوامل بسیار باید با ترس و وحشت خود نیز مبارزه کنند.

وی، نگهداری از یک کودک بی‌سرپرست توسط شخصیت اصلی داستان را نمادی از ایثار و از خودگذشتگی مردمان ایران زمین در دوران جنگ برای حفظ و نگهداری این خاک و ارزش‌ها به نسل آینده عنوان کرد.

کتاب «۵۷ روز» روایت زوج مشهدی است که به‌واسطه کار به شهر سوسنگرد مهاجرت کرده‌اند و پس از مدتی با اشغال این شهر توسط رژیم بعثی عراق مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار