هادی قوامی:

تحقق حماسه اقتصادی با حمایت از تولید داخلی امکان پذیر است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با واردات بی رویه ای که در همه زمینه ها از کشور چین انجام می دهیم نمی توانیم حماسه اقتصادی را محقق کنیم
کد خبر: ۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴ - 23October 2013

تحقق حماسه اقتصادی با حمایت از تولید داخلی امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای شکل گیری حماسه اقتصادی اظهار داشت: با تکیه بر عزم عمومی و اراده مردم و با دخالت آگاهانه دولت در اقتصاد و رساندن صنایع داخلی به ظرفیت کامل باید شرایط به وجود آمدن حماسه اقتصادی را فراهم کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در تمام صحبت هایشان تولید داخلی را در اولویت قرار داده و بر حمایت از آن تاکید می کنند. متاسفانه در حال حاضر از تولید داخل حمایت های لازم نمی شود، مصداق آن لولههای صنعت نفت است که در داخل به خوبی تولید می شود اما در حال حاضر در حجمی بسیار انبوه از چین وارد می شود که این کار اصلا درست نیست.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگربتوانیم صنایع را به ظرفیت لازم برسانیم بهای تمام شده کالاها کاهش پیدا می کند، صنایع ما درمسیررقابت و بهبود کیفیت قرارمی گیرند و اشتغال ایجاد میشود که این موضوع از پیششرطهای توسعه کشوراست.

قوامی ادامه داد: در بسیاری از نقاط مختلف کشور سرمایه گذاری هایی صورت گرفته که در برخی از این سرمایه گذاریها دچارخطای تشخیص شده ایم. ما باید با اصلاح خطاهای گذشته راه را برای رشد و توسعه صنایع داخلی باز بگذاریم و این جاده را برای کسانی که علاقمند به فعالیت در این عرصه هستند هموار کنیم.

وی افزود: هدفمند کردن یارانهها دو بُعد دارد، یک بُعد آن اجرای سیاستهای غیرقیمتی است و بُعد دیگر آن اجرای سیاستهای قیمتی. در حوزه اجرای  سیاستهای قیمتی گام اول به صورتی ناقص و نیمه کاره برداشته شده که باید این کار با دقت و تلاش بیشتری ادامه پیدا کند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار