وزیر امور خارجه:

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در یمن به زودی تعیین می‌شود

امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت مناسبات ایران و یمن، از تعیین سفیر جدید جمهوری اسلامی در این کشور در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۴۹۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ - 28December 2021

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در یمن به زودی تعیین می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم گرامی‌داشت شهید حسن ایرلو در محل وزارت امور خارجه گفت: به زودی سفیر ایران در یمن تعیین و به این کشور معرفی می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: سرنوشت یمن بایستی با مشارکت همه طرف‌های یمنی تشکیل شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه ما مخالف هرگونه تجزیه کشور‌های منطقه و کشور‌های اسلامی از جمله یمن هستیم، گفت: برای پیگیری مناسبات ایران با یمن، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به زودی تعیین و در این کشور مستقر خواهد شد.

وزیر امور خارجه همچنین تصریح کرد: در حال حاضر کاردار ایران در یمن با انجام فعالیت‌های لازم سفارت را باز نگه داشته و ما به پیگیری‌هایمان برای توسعه همکاری‌ها و بازگشت صلح به یمن و برای لغو محاصره انسانی و پایان تجاوز به این کشور ادامه می‌دهیم و معتقدیم یمن صرفا راهکار سیاسی دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره روند مذاکرات جاری در وین نیز اظهار کرد: مذاکرات ما در مسیر خوبی قرار دارد. مهم این است که ما یک متن مشترک و واحدی را الان در اختیار داریم که تیم مذاکره کننده ما بر روی آن متن تمرکز کرده است.

امیرعبداللهیان در ادامه بیان کرد: ما سرگرم توافق و مذاکره بر روی نقاط اختلافی که در داخل پرانتز در آن متن ذکر شده هستیم و تیم‌ها به شدت مشغول هستند. با ۱+۴ گفتگو می‌شود و اتحادیه اروپا و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا فعالانه تلاش می‌کند که به نقش هماهنگ کننده خودش ادامه دهد.

وزیر امور خارجه در پایان تأکید کرد: ما فکر می‌کنیم اگر طرف‌های مقابل با حسن نیت این مذاکراتی که در این مرحله شروع شده را ادامه دهند، دست یافتن به یک توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و می‌توانیم این هدف را محقق کنیم و حتی اگر جدیت در کنار حسن نیت در طرف‌های مقابل در مراحل آینده مذاکرات دیده شود، رسیدن به یک توافق زود و در آینده نزدیک هم متصور است.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار