یادداشت/ روزبه قمصری

بحران «کرانه باختری» آغازی بر انتفاضه مسلحانه

تشدید اقدامات ضدانسانی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به خصوص مردم «کرانه باختری» وضعیتی را به وجود آورده که هر لحظه احتمال یک «انتفاضه مسلحانه» وجود دارد.
کد خبر: ۴۹۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳ - 29December 2021

وضعیت بحرانی کرانه باختری آغازی بر انتفاضه مسلحانهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- روزبه قمصری؛ رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر سلسله اقدامات غیرانسانی و وحشیانه را علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین به خصوص ساکنان «کرانه باختری» مرتکب می‌شود که اگرچه بی‌سابقه نبوده، ولی در سال‌های اخیر کم سابقه بوده است.

بر این اساس اگر خشم و عصبانیتی که مردم این منطقه از سالیان قبل در خود دارند را به خشمی که به دلیل اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در دل گرفته‌اند اضافه کنیم با وضعیت انفجاری روبرو می‌شویم که حاصل آن آغاز یک انتفاضه مسلحانه توسط فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی است.

نکته دیگری که موجب تشدید چنین وضعیت خطرناکی در سرزمین‌های اشغالی به خصوص در کرانه باختری شده اقدامات گستاخانه و متعرضانه شهرک‌نشینان صهیونیست بر علیه مردم فلسطین است که البته این اعمال و اقدامات آن‌ها با چراغ سبز پلیس و نظامیان رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

البته این حمایت و پشتیبانی از اقدامات غیرانسانی و غیرقانونی شهرک‌نشینان که توسط حکومت فعلی رژیم صهیونیستی به صورت تمام قد انجام می‌شود نه تنها سیاست کابینه «نفتالی بنت» بوده بلکه در دولت‌های قبل‌تر از او هم سابقه داشته است. اما در حال حاضر به چنین سیاستی در دولت فعلی رژیم صهیونیستی بیش از دولت‌های گذشته بهاء داده شده است.

اما مسئله امیدوار کننده اینجاست که اگر به گذشته و تاریخچه مقاومت و فعالیت‌ها و عملکرد آن در برابر رژِیم صهیونیستی بپردازیم با این موضوع امیدبخش مواجه می‌شویم که مقاومت فلسطین از زمان‌های دور بخصوص در کابینه «آریل شارون» توانسته ضربه‌های بسیار کاری و سختی را در منطقه «نوار غزه» به آن‌ها وارد کند و حتی در بسیاری از مقاطع موفق به وادار کردن آن‌ها به عقب نشینی شده است.

حال امروز همان وضعیت و شرایط زمان «آریل شارون» در «نوار غزه» را در «کرانه باختری» شاهد هستیم. اما با توجه به اینکه وضعیت و شرایط امروز با گذشته تفاوت دارد، این نیرو‌های مقاومت هستند که با قدرت و توان بسیار بالاتری نسبت به گذشته در صحنه مبارزه با رژیم اشغالگر قدس حضور دارند و در آن سوی میدان نیز اسرائیل نسبت به گذشته خود ضعیف‌تر شده و کنترل کمتری بر اراضی اشغالی بخصوص کرانه باختری دارد.

در هر صورت شرایط امروز کرانه باختری بسیار حساس و بحرانی است و در یک کلام می‌توان گفت که وضعیت این منطقه هیچگاه همانند امروز نبوده است. ضمن اینکه یکی از مهمترین دلایل این امروز را وقوع درگیری‌های متعدد مسلحانه نیرو‌های مقاومت فلسطین با صهیونیست‌ها است. زیرا اگر چنین روندی را که امروز شاهد آن هستیم در روز‌های آینده نیز شاهد باشیم و یا بر دامنه و شدت این درگیری‌ها افزوده شود به صورت خودکار در زمان و جغرافیایی خاص شاهد آغاز انتفاضه، اما از نوع مسلحانه آن علیه صهیونیست‌ها خواهیم بود.

اما بی‌شک مطرح شدن برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق «کرانه باختری» به دیگر مناطق اشغالی که در روز‌های اخیر در رسانه‌های این رژیم و همچنین در رسانه‌های منطقه به آن پرداخته شده را می‌توان یکی از مهمترین دلایلی دانست که فلسطین را برای یک انتفاضه جدید آماده می‌کند. زیرا در کنار عدم توجه مقامات رژیم صهیونیستی به اقدامات مخرب خود در شرایطی که کرونا در منطقه و جهان مجددا در حال اوج گرفتن است بی‌مسئولیتی و بی‌منطقی این رژیم اشغالگر را بیش از پیش بر همگان آشکار می‌کند.

از طرف دیگر اقدامات جدید رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان یهودی در تخریب منازل فلسطینیان ساکن قدس شرقی و دیگر مناطق موجب شده تا شاهد باشیم که مردم فلسطین از چنین اقداماتی خشمگین شده و این موضوع در افزایش سطح درگیری‌ها با صهیونیست‌ها کاملا مشهود و مشخص است.

تمامی این تحولات و تنش‌ها به این دلیل است که کابینه «نفتالی بنت» در روز‌های اخیر مجموعه اقداماتی را به منظور تسلط هرچه بیشتر بر «کرانه باختری»، شمال «بحر المیت» و همچنین مناطقی از «اغوار» اردن با هدف نابود کردن رویای دیرینه فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف انجام می‌دهد.

اما مقامات رژیم صهیونیستی نباید این موضوع را از یاد ببرند که سراسر کرانه باختری پر از سلاح‌های گرم است. همچنین مقادیر قابل توجهی سلاح در اراضی ۱۹۴۸ وجود دارد که در دسترس فلسطینیان قرار دارد. در نتیجه در صورتی که شاهد شکل گرفتن انتفاضه جدید توسط فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها باشیم این انتفاضه نه با سنگ که اینبار مسلحانه خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار