عباس در صحبت‌هایی خطاب به پوتین؛

کرانه باختری در آستانه انفجار است

«محمود عباس» و «ولادیمر پوتین» روز پنجشنبه به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند که در آن عباس درباره اوضاع کرانه باختری هشدار داد.
کد خبر: ۴۹۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ - 31December 2021

کرانه باختری در آستانه انفجار استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العربی، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگوی تلفنی با پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که شهرک‌های اسرائیلی، مصادره زمین و تخریب خانه‌ها در کرانه باختری می‌تواند باعث «انفجار» شود.

خبرگزاری رسمی وفا گزارش داده است که «محمودعباس» به «پوتین» گفته است که شهرک‌سازی‌های اسرائیلی، مصادره زمین، تخریب خانه‌ها و «تروریسم شهرک‌نشینان» از جمله عوامل خشم در کرانه باختری است و ادامه این اقدامات اسرائیل منجر به انفجار اوضاع خواهد شد.

روسیه به همراه سازمان ملل متحد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا عضو میانجیگران بین المللی چهارجانبه خاورمیانه است.

عباس دو روز پس از دیدار با بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل، با پوتین گفت‌وگو کرد. گفت‌وگوی عباس با پوتین همزمان با افزایش تنش‌ها در کرانه باختری صورت گرفته است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد ۴۱۰ حمله تروریستی توسط شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان را در ۱۰ ماهه اول سال ۲۰۲۱ ثبت کرده است، در حالی که در کل سال ۲۰۲۰ این تعداد ۳۵۸ مورد بوده است.

«محمود عباس» از زمانی که برای اولین بار در ژانویه ۲۰۰۵ به قدرت رسید، همچنان در قدرت باقی مانده و هنوز انتخابات برای انتخاب رئیس جدید تشکیلات خودگردان را برگزار نکرده است. نظرسنجی اخیر که توسط اندیشکده مستقل مستقر در رام الله منتشر شد، نشان داد که ۷۴ درصد فلسطینی‌ها از عباس می‌خواهند کناره گیری کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار