مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌کردستان خبر داد؛

تشییع پیکرهای یک شهید گمنام و یک شهید شناسایی‌شده در کردستان

سردار «مالکی» با تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۲۵۰ شهید دوران دفاع مقدس در کشور به‌مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: استان کردستان میزبان یک شهید گمنام و شهید «توفیق احمدی» که همزمان با شهیده «فاطمه اسدی» تفحص شد، خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ - 29December 2021

تشییع پیکرهای یک شهید گمنام و یک شهید شناسایی‌شده در کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، جلسه برنامه‌ریزی ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در استان کردستان به مناسبت ایام فاطمیه (س) و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور مسئولین ادارات استانی برگزار شد.

سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در این جلسه، اظهار داشت: به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و یارانش، پیکرهای مطهر ۲۵۰ شهید دوران دفاع مقدس در کشور تشییع و خاکسپاری خواهند شد که طبق تصمیمات صورت‌گرفته، استان کردستان میزبان یک شهید گمنام و شهید «توفیق احمدی» که همزمان با شهیده «فاطمه اسدی» تفحص شد، خواهد بود.

وی با اشاره به برپایی مراسم گرامیداشت این ۲ شهید والامقام، تصریح کرد: مراسم «شبی با شهدا» شامگاه ۱۴ و ۱۵ دی همزمان با برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در مهدیه شهر سنندج برگزار می‌شود و در مراسم تشییع پیکر این شهیدان والامقام نیز ساعت ۱۰ روز پنج‌شنبه ۱۶ دی مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور آحاد مردم انقلابی از مسجد جامع شهر سنندج برگزار خواهد شد.

سردار مالکی متذکر شد: پیکر مطهر شهید گمنام در صداو‌سیمای مرکز کردستان آرام خواهد گرفت و پیکر شهید «توفیق احمدی» نیز برای تدفین به شهرستان «سقز» اعزام خواهد شد.

وی حضور پرشور مردم در مراسم‌های تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام را نشانه پایبندی آن‌ها به ارزش‌های نظام و خون شهدا دانست و افزود: قطعاً این حضور، نورانیتی عظیم را در فضای استان کردستان منتشر خواهد کرد.

سردار مالکی تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم تا با خلوص و جدّیت در کارها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زمینه استفاده مردم از سرچشمه‌ها و فیوضات معنوی را در کنار مزار شهدای گمنام فراهم کنیم؛ چراکه امنیت امروز ما وامدار  گذشت و ایثار آنان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: استان کردستان از سال ۱۳۸۱ تا به امروز میزبان پیکرهای مطهر ۳۸ شهید گمنام در ۱۷ یادمان است که این استان فردا میزبان یک شهید گمنام دیگر خواهد شد.

«سعید شعبانی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز در این جلسه، با اشاره به تشییع پیکرهای مطهر ۲۵۰ شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدس در سراسر کشور، اظهار داشت: از این تعداد شهدای تفحص‌شده ۲ شهید وارد استان کردستان شده و مهمان مردم این استان خواهند شد.

وی با اشاره به استقبال از شهدای گمنام در استان کردستان گفت: هم‌زمانی ورود پیکر مطهر شهدا با سالروز شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه (س)، عطر و بوی معنوی خاصی در استان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار