نماینده مردم در مجلس:

ایران به‌دنبال کسب رضایت طرف مذاکره‌کننده نیست

سرگزی گفت: جمهوری اسلامی ایران صرفا برای کسب رضایت طرف مذاکره کننده از حقوق ملت ایران نمی‌گذرد و اهمیتی ندارد که دور آخر مذاکرات باشد یا نباشد.
کد خبر: ۴۹۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰ - 30December 2021

ایران به‌دنبال کسب رضایت طرف مذاکره‌کننده نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمد سرگزی» رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به تهدیدات طرف‌های مذاکره که اعلام می‌کنند این دور آخر مذاکرات است و حتما باید از آن نتیجه بگیریم، اظهلر داشت: ما نیز به دنبال نتیجه هستیم، اما این نتیجه باید منافع ایران را نیز در بر گرفته و به حقوقی که برای ملت ایران پیش بینی شده توسط طرف مقابل، احترام گذاشته شده و اجرایی شود.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر قرار باشد نتیجه به این سمت برود که ما هرچه طرف مذاکره کننده می‌گوید، بدون در نظر گرفتن منافع ملت ایران، بپذیریم، چه توافق بشود چه نشود نتیجه‌ای برای ما حاصل نشده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما به این شرط وارد مذاکره شدیم که از منافع ملت ایران دفاع کرده و حقوق آن‌ها را محقق کنیم، اظهار داشت: اگر نتیجه تضییع حقوق کشورمان باشد، فایده‌ای نداشته است؛ اساسا به دنبال کسب رضایت طرف مذاکره کننده نیستیم که بگوییم همین کفایت می‌کند لذا هرگز از حقوق خود گذشت نمی‌کنیم.

رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی ما در قرار گرفتن رو در روی رفتار‌های زورگویانه کشور‌های طرف مذاکره کننده نشان داده، آن‌ها خیر و صلاح هیچ دولت و ملتی را نخواسته و صرفا به دنبال تأمین منافع خود هستند که از هر حربه‌ای در این مسیر استفاده می‌کنند.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها