نماینده مردم در مجلس:

غربی‌ها به‌دنبال محدود کردن قدرت منطقه‌ای ایران هستند

عباسی با بیان اینکه غربی‌ها به‌دنبال محدود کردن قدرت منطقه‌ای و دفاعی ایران هستند، گفت: توانمندی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بیش از چیزی است که امروز دنیا مشاهده می‌کند و از نظر علمی و فنی می‌توانیم گام‌های بلندتری برداریم.
کد خبر: ۴۹۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ - 01January 2022

غربی‌ها به‌دنبال محدود کردن قدرت منطقه‌ای ایران هستند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فریدون عباسی» نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: توانمندی دانشمندان هسته‌ای ما از نظر علمی بسیار بالا است و ما در لبه فن‌آوری حرکت می‌کنیم و می‌توانیم غنی‌سازی را در سطح بالاتری داشته باشیم و در کنار این کار رآکتور‌های کوچک را بسازیم و پلوتونیم را نیز تولید کنیم و همچنین فن‌آوری بازیافت سوخت مصرف شده رآکتور را نیز انجام دهیم.

وی افزود: شیمی و مهندسی در کشور ما قوی است و استعداد‌های خوبی در کشور ما پروش پیدا کردند و آنچه که امروز روشن است گوشه‌ای از توانمندی کشور ما است که دنیا مشاهده می‌کند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد:ما یک قدرت نوظهور جهانی هستیم و غربی‌ها هم این موضوع می‌دانند، آن‌ها برای تضعیف کردن ایران ما به دنبال جنگ اقتصادی هستند و قطعاً از این جنگ هم سربلند بیرون می‌آییم.

وی در خصوص برجام گفت: ما محدودیت‌های برجام را پذیرفته‌ایم و سعی کردیم با دنیا تعامل کنیم تا اثبات کنیم علم و فن‌آوری ما در حوزه هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز به کارگرفته می‌شود، اما آن‌ها اهداف دیگری از برجام را دنبال می‌کنند و در پی محدود کردن قدرت منطقه‌ای و دفاعی ایران هستند در حالی که حضور منطقه‌ای ما برای خنثی‌سازی توطئه‌های غرب و تجزیه کشور‌های منطقه است و در آینده هم سیاست ما حمایت از استقلال، نظم و امنیت در منطقه است.

بر اساس این گزارش، در حالی که ایران در پی خروج یک جانبه آمریکا از برجام و همچنین تعلل کشور‌های اروپایی در عمل به تعهدات برجامی‌شان اقدام به کاهش تعهدات برجامی‌اش نمود، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران بسیار بیشتر از حدود برجام پیشرفت کرده است.

این دیپلمات آمریکایی بیان کرد: آن‌ها با این پیشرفت‌ها به تدریج توافق را از منافع عدم اشاعه خالی می‌کنند. چون ایران برنامه هسته‌ای خود را گسترش داده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها