نماینده مردم در مجلس:

مذاکره‌کنندگان پیگیر رفع تحریم‌ها هستند

گودرزی گفت: رویکرد مذاکره‌کنندگان ما آن است که باید رفع تحریم‌ها پیگیری شود و مذاکره برای مذاکره هیچ گره‌ای از مشکلات مردم را باز نمی‌کند.
کد خبر: ۴۹۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ - 31December 2021

مذاکره‌کنندگان پیگیر رفع تحریم‌ها هستند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس گودرزی» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره روند مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴، اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران در دولت روحانی وعده و شعار می‌دادند، اما روند غلطی که در مذاکرات پیش گرفتند باعث شد تا منافعی عاید کشورمان نشود.

وی متذکر شد: رویکرد اشتباه دولت سابق باعث شد که از طریق برجام منافع اقتصادی به کشورمان نرسد و تحریم‌ها هم رفع نشود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکید تیم مذاکره کننده فعلی جمهوری اسلامی ایران بر این است که تحریم‌ها لغو شود و مدیریت مسئله تحریم‌ها نسبت به مذاکرات هسته‌ای ارجح است؛ به این معنا که ابتدا کمیته‌های رفع تحریم فعال و سپس مذاکرات هسته‌ای دنبال می‌شود.

گودرزی ادامه داد: علت ارجح دادن مسئله رفع تحریم‌ها به مذاکرات هسته‌ای آن است که اگر قرار باشد مذاکره را برای مذاکره انجام دهیم، هیچ گره‌ای از مشکلات مردم باز نمی‌شود.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم که نباید مذاکره برای مذاکره انجام شود، بلکه برای ما مذاکره برای رسیدن به یک توافق مفید مطرح است و باید به توافقی دست یابیم که منافع طرفین به خصوص منافع ملت ایران را تامین کند. تحریم‌های ایران باید به طور کامل رفع شود، تهدیدات طرف غربی باید از بین برود و آنان بایددر این باره تضمین دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم با این رویکرد در حال پیشبرد مذاکرات است که تحریم‌ها لغو شود. آنان مسائل داخلی را به مذاکرات ربط نمی‌دهند و معتقدند که نباید مسائل داخلی و به ویژه اقتصادی کشور به مذاکرات گره بخورد.

گودرزی اظهار داشت: در صورتی که مسائل داخلی کشور را به مذاکرات ربط دهیم، دشمنان جمهوری اسلامی ایران جری‌تر می‌شوند و توطئه‌های خود را علیه کشورمان بیشتر اعمال می‌کنند.

وی یادآور شد: صدام زمانی به ایران حمله کرد که در ما احساس ضعف کرد و برجام هم زمانی به کشورمان تحمیل شد که مسئولان ما اظهار ضعف کردند. ما باید بدانیم که دشمنان انقلاب اسلامی گستاخ هستند و دولت سیزدهم این موضوع را مورد توجه دارد و مذاکرات را مبتنی بر تامین منافع ملت ایران و حفظ عزت کشور دنبال می‌کند.

منبع: مهر 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها