نماینده مردم در مجلس:

توافق راهبردی ایران و روسیه غرب را مایوس می‌کند

آصفری با بیان اینکه توافق راهبردی ایران و روسیه غرب را مایوس می‌کند، گفت: از روسیه انتظار داریم به توافقات برجامی پایبند باشد و مسیر غربی‌ها را در برجام طی نکند.
کد خبر: ۴۹۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰ - 30December 2021

توافق راهبردی ایران و روسیه غرب را مایوس می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدحسن آصفری» عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به توافق راهبردی ایران و روسیه، اظهار داشت: با توجه به سابقه دیرینه روابط ایران و روسیه انتظار می‌رود این کشور مسیری متفاوت با غربی‌ها در برجام طی کند، و  بداند جمهوری اسلامی بالاتر از برجام به دنبال تقویت سطح روابط است.

وی افزود: ایران به روسیه اعتماد دارد و رفتار‌های این کشور زیرذره بین ملت ما است و روس‌ها باید نسبت به رفتار‌های سیاسی و اقتصادی خود حساس باشند و از آنجایی که موقعیت جغرافیایی ایران و روسیه امکان خوبی برای تعمیق روابط اقتصادی و امنیتی ایجاد کرده است ما از هرگونه توافق با محوریت اقتصاد، صنعت و تجارت استقبال خواهیم کرد.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحقق اسناد راهبردی و روابط دراز مدت نیازمند حسن نیت مسکو نسبت به توان بالای جمهوری اسلامی ایران است در و حالی که بسیاری از بازیگران منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای به دنبال تخریب روابط تهران و مسکو هستند لازم است مقامات دو کشور هوشیار باشند.

وی با اشاره به برخی اختلافات در صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه گفت: باید اینگونه مسائل به سرعت حل شود و روسیه برای توسعه روابط دوجانبه تسهیلات ایجاد کرده و قوانین خود را اصلاح کند و در این صورت مجلس هم از روابط دوجانبه راهبردی حمایت خواهد کرد.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار