نماینده مردم در مجلس:

لغو تمام تحریم‌ها اولویت نخست ایران در مذاکرات است

نوش‌آبادی با اشاره به آغاز دور هشتم مذاکرات بر مبنای سند پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران، گفت: همانطور که نمایندگان تأکید داشتند موضوع لغو تحریم‌ها ابتدا باید در مذاکرات وین تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۴۹۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ - 01January 2022

لغو تمام تحریم‌ها اولویت نخست ایران در مذاکرات است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به مذاکرات ایران و ۴+۱ پیرامون برجام و رفع تحریم‌ها در وین، اظهار داشت: علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس اذعان داشت که علی‌رغم پیچیدگی‌های فراوان در مذاکرات، طرف‌های مقابل در نهایت پذیرفتند که بر اساس سند پیشنهادی ایران مذاکرات انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دور هشتم مذاکرات بر مبنای مدل و چارچوب جمهوری اسلامی آغاز شد، البته توافقی پیرامون محتوای اسناد صورت نگرفته است. بسته پیشنهادی دولت نه‌تنها تأمین کننده منافع هسته‌ای است بلکه لغو تحریم‌ها را پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: همچنین در سند پیشنهادی تیم مذاکره‌کننده ایران به موضوع راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و گرفتن تضمین‌های لازم از طرف‌های مقابل پرداخته شده است.

نوش‌آبادی با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی کمک بسیاری به مذاکره‌کنندگان کرده است، اظهار کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی در نشستی که با باقری داشتند بر اولویت داشتن لغو تحریم‌ها تأکید کردند و از وی درخواست کردند که موضوع لغو تحریم‌ها ابتدا باید در مذاکرات وین تعیین تکلیف شود سپس در مورد مباحث هسته‌ای گفت‌وگو شود.

 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان نیز بر همین مبنا اسناد پیشنهادی را تهیه و ارائه کردند، لغو تحریم‌ها مهم‌ترین درخواست و اولویت جمهوری اسلامی ایران است که بار‌ها عنوان شده و در دور جدید مذاکرات هم مورد تأکید قرار خواهد گرفت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها