نماینده مردم در مجلس:

قانون اقدام راهبردی مجلس موجب احیای دستاورد‌های هسته‌ای شد

عباس‌زاده مشکینی گفت: الزامات و ضمانت اجرایی شدن قانون اقدام راهبردی مجلس موجب شد چارچوب و محدوده برای مذاکره کنندگان کشورمان مشخص شود و همچنین غربی‌ها نیز دریافتند که نمی‌توانند خارج از مسیر تبیین شده صحبتی را مطرح کنند.
کد خبر: ۴۹۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ - 11January 2022

قانون اقدام راهبردی مجلس موجب احیای دستاورد‌های هسته‌ای شد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص نقش قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی در مذاکرات، اظهار داشت: این قانون الزامی برای سازمان انرژی اتمی کشورمان ایجاد کرد تا دستاورد‌هایی که به دلیل برجام از دست داده بودیم مجدداً احیا شود. همچنین دستاورد‌های جدیدی در حوزه هسته‌ای نیز حاصل شد.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان طی چند وقت اخیر محاسبات غربی‌ها را برهم زده که این پیشرفت‌ها مبتنی بر قانون یاد شده است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که مذاکره در ابعاد بین‌المللی به‌نوعی بده و بستان است و طبیعتاً اگر دست کسی خالی باشد، با آن مذاکره نمی‌کنند.

وی ادامه داد: الزامات و ضمانت اجرایی این قانون موجب شد چارچوب و محدوده برای مذاکره کنندگان کشورمان مشخص شود و همچنین غربی‌ها نیز دریافتند که نمی‌توانند خارج از مسیر تبیین شده صحبتی را مطرح کنند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: دانش هسته‌ای ایران بومی است، اما غربی‌ها می‌خواستند صنعت هسته‌ای کشورمان را ناقص و محدود کنند؛ این موضوع یکی از اهداف برجام و حتی یکی از اهداف مذاکرات فعلی محسوب می‌شود.

عباس‌زاده مشکینی با اشاره به اینکه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان در چارچوب یادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، گفت: از این رو مشاهده می‌شود نقشه غربی‌ها برای اینکه کشورمان در پازل آن‌ها بازی کنند با شکست مواجه شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی‌ها استاندارد‌های دوگانه‌ای در حوزه هسته‌ای دارند که هیچ یک از افکار عمومی دنیا آن‌ها را نمی‌پذیرد، خاطرنشان کرد: در ماده سه قانون اقدام راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران مکلف شده حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از تصویب این قانون عملیات نصب، تزریق گاز، غنی‌سازی و ذخیره‌سازی مواد را تا درجه غنای مورد نیاز، با حداقل یک هزار دستگاه ماشین‌های نسل دوم پیشرفته (آی‌آر – تو ام) آغاز کند و همچنین در همین بازه زمانی، عملیات غنی‌سازی و تحقیق و توسعه با ماشین‌های نسل ششم (آی‌ار- سیکس) را با حداقل یکصد و شصت و چهار ماشین از این نوع آغاز نموده و آن را ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون به یک هزار دستگاه ماشین توسعه بدهد که این مهم یکجانبه گرایی غربی‌ها را خنثی کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار