معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی:

نظام تربیتی ارتش مبتنی بر اندیشه های رهبر معظم انقلاب است

امیر شیخ گفت: امروز در ارتش جمهوری اسلامی برنامه تربیتی و آموزش مبتنی بر اندیشه‌های فرمانده معظم کل قوا تدوین شده و حاکم است.
کد خبر: ۴۹۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ - 23December 2021

نظام تربیتی مبتنی بر اندیشه های رهبری در ارتش حاکم استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیرسرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی پیش ازظهر امروز (پنجشنبه) در سومین همایش ملی الگوی مطلوب فرماندهی در ارتش، نداشتن الگوی مشخص در زمینه فرماندهی و مطلوبیت‌ها تا قبل از سال ۹۳ از جمله دغدغه‌ها به شمار می‌رفت، اظهار داشت: امروز در ارتش جمهوری اسلامی برنامه تربیتی مبتنی بر اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حاکم است.

وی افزود: فقدان نظام تربیتی مدون و مصوب که فرایند تربیت را هدفمند از نقطه شروع تا پایان و در مسیر خدمت، هدایت، سنجش و پایش کند مسئله اساسی بود.

وی با اظهار اینکه تربیت فرایندی از اثرگذاری و اثرپذیری میان مربی و متربی است، گفت: تهیه الگوی فرماندهی مطلوب از منظر مقام معظم رهبری، احصای شاخص‌های مطلوبیت، تنظیم منشور تربیتی افسر، تدوین برنامه‌های تربیتی منطبق با ریشه برنامه تفصیلی از برنامه‌ها و اقدامات بوده است.

امیر شیخ با بیان اینکه مدل مطلوب سرباز، درجه دار و افسر در تراز بیانیه گام دوم انقلاب طراحی و تدوین شده است، برنامه سین یگان‌ها منطبق با برنامه‌های تربیتی را از جمله طرح‌ها ذکر کرد و گفت: هدفمند کردن کار تربیت و مشخص کردن حوزه‌های مسئولیتی برای اولین بار اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: باید با این اقدام راهبردی ریل حرکتی نظام آموزشی آجا از آموزش محوری به تربیت محوری سوق یابد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار