نماینده مردم در مجلس:

قانون اقدام راهبردی بیانگر هم‌صدایی میان دولت و مجلس است

نوش‌آبادی گفت: تصویب قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی به غربی‌ها نشان داد تعهدات برجامی باید دوطرفه و متقابل اجرایی شود.
کد خبر: ۴۹۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ - 10January 2022

قانون اقدام راهبردی بیانگر همصدایی میان دولت و مجلس است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص نقش قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی در مذاکرات وین، اظهار داشت: بر خلاف اینکه عده‌ای عنوان می‌کردند این قانون مانع و مزاحمی برای مذاکرات محسوب می‌شود، اما این مهم در عمل به پشتوانه و قدرتی برای تیم مذاکره‌کننده تبدیل شد از این رو مشاهده می‌شود که وزیر امور خارجه کشورمان نیز به این امر اذعان دارد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: این قانون به غربی‌های حاضر در برجام می‌گوید اگر قادر هستند به تعهداتشان عمل کنند، جمهوری اسلامی ایران نیز به تعهدات برجامی خود عمل خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه تصویب قانون مذکور به غربی‌ها نشان داد همصدایی و همراهی در میان مسئولان کشورمان وجود دارد، ادامه داد: به عبارتی نمایندگان در مجلس طی این قانون تصویب کردند باید عمل متقابل در مورد برجام صورت بگیرد تا منافع ملی ایران تأمین و حفظ شود.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه لغو تحریم‌ها یکی دیگر از ابعاد قانون اقدام راهبردی مجلس است، افزود: در واقع قوه مقننه با تصویب این قانون پشتیبان دولت شد و به طرف‌های غربی نشان داد اگر ایران پای میز مذاکره حاضر شده بدلیل استیصال یا ضعف نیست بلکه بدلیل قدرت است تا نشان دهیم آنچه به دروغ می‌گویند که کشورمان درصدد دستیابی به استفاده غیر صلح‌آمیز است بر همگان آشکار شود.

نوش‌آبادی گفت: در این قانون موضوع غنی‌سازی مورد تأکید قرار گرفت تا نیاز‌های داخلی کشورمان برطرف شود؛ همچنین این امر به دنیا نشان داد ایران توانایی غنی‌سازی برای رفع نیازهایش را دارد از این رو هیچ وابستگی به خارجی‌ها در این خصوص وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد هم اکنون نیز بر اساس اصول سه‌گانه عزت، حکمت و مصلحت آمادگی همکاری داریم، اما به شرطی که طرف‌های غربی صادق باشند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها