نماینده مردم در مجلس:

تحریم‌های غرب علیه ایران رو به فروپاشی است

رحیمی‌ جهان‌آبادی گفت: باید اذعان کرد با شدت گرفتن روند مذاکرات وین، شاهد ترک خوردن و فروپاشی تحریم‌های غربی‌ها علیه کشورمان هستیم؛ در واقع بسیاری از کشور‌ها در تلاش هستند در موضوعاتی مانند خرید نفت و انتقال پول با ایران همکاری داشته باشند.
کد خبر: ۵۰۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ - 12January 2022

تحریم‌های غرب علیه ایران روبه فروپاشی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان‌آبادی» عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص وام ۹۰ میلیون دلاری بانک جهانی به ایران برای مقابله با کرونا علی رغم عدم موافقت آمریکا و لابی رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: متأسفانه سرمایه‌گذاران و سهامداران خیلی از سازمان‌های بین‌المللی تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ هستند و بر این اساس با فشار‌های سیاسی غربی‌ها، علیه کشور‌های در حال توسعه از جمله ایران همراهی می‌کنند.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: بیماری فراگیر کرونا به‌گونه‌ای است که اگر در همه بخش‌های دنیا درمان نشود، امنیت نسبی برای هیچ کشوری ایجاد نمی‌شود از این رو شاهد کمک نهاد‌های بین‌المللی از جمله بانک جهانی به کشورمان هستیم.  

وی افزود: همچنین باید اذعان کرد با شدت گرفتن روند مذاکرات وین، شاهد ترک خوردن و فروپاشی تحریم‌های غربی‌ها علیه کشورمان هستیم؛ در واقع بسیاری از کشور‌ها در تلاش هستند در موضوعاتی مانند خرید نفت، انتقال پول و ... با ایران همکاری داشته باشند و برخی از سازمان‌های بین‌المللی نیز در موضوعات مختلف با کشورمان همراهی و مساعدت می‌کنند.

رحیمی‌ جهان‌آبادی گفت: این مهم در حالی است که در دوران ریاست جمهوری ترامپ شاهد اعمال فشار‌های اقتصادی و سیاسی علیه کشور‌ها و نهاد‌های بین‌المللی علیه کشورمان بودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید گفت وام ۹۰ میلیون دلاری بانک جهانی به ایران برای مقابله با کرونا جنبه بشردوستانه نیز دارد.

منبع: خانه ملت  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار