معاون روابط عمومی کل سپاه:

ایران آماده پاسخگویی به خطای راهبردی دشمنان است

سردار شریف گفت: پیام رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ را دشمنان به‌ویژه صهیونیست‌ها دریافت کردند و دوستداران نظام مطمئن شدند چنانچه دشمنان خطای راهبردی را انجام دهد ایران آماده پاسخگویی است.
کد خبر: ۴۹۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ - 01January 2022

ایران آماده پاسخگویی به خطای راهبردی دشمنان استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «رمضان شریف» معاون روابط عمومی کل سپاه در نشست خبری تشریح برنامه‌های سپاه در توزیع کمک‌های مؤمنانه، اظهار داشت: سپاه میزبان همه مردم و دوستداران حاج قاسم در اقصی نقاط کشور است؛ سپاه در ۱۵ مرحله اقدام به توزیع کمک‌های مؤمنانه داشته است، لذا به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بزرگترین طرح کمک مؤمنانه سپاه با استفاده از تجارب قبلی انجام می‌شود که طی آن دو میلیون بسته معیشتی پیش‌بینی شده و بسیج طرح توزیع آن را محیا ساخته که از فردا توزیع آن آغاز می‌شود.  

سردار شریف افزود: متوسط هر بسته معیشتی ۵۰ تا ۸۰ هزار بسته برای هر استان است؛ البته آنچه برای سپاه مهم است کمک به مردم مناطق کم برخوردار و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی است که سپاه در ۱۳ استان کشور انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: فردا مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با تزریق ۱۰ هزار دز واکسن کرونا آغاز می‌شود که پنج میلیون دز آن آماده تحویل به وزارت بهداشت است.

معاون روابط عمومی کل سپاه درباره رزمایش اخیر سپاه هم گفت: پیام رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ را دشمنان به‌ویژه صهیونیست‌ها دریافت کردند و دوستداران نظام مطمئن شدند چنانچه دشمنان خطای راهبردی را انجام دهد ایران آماده پاسخگویی است؛ انجام این گونه رزمایش‌ها که در همه حوزه‌ها تأثیر مثبت داشته برای این برگزار می‌شود نا از بروز جنگ‌ها جلوگیری کند.

وی تأکید کرد: برخلاف آنچه القا می‌شد مبنی بر اینکه رزمایش‌های سپاه در دولت قبل به‌گونه‌ای انجام می‌گرفت تا مذاکرات هسته‌ای تحت‌الشعاع قرار دهد، خط بطلانی بود بر این‌گونه نظرات، زیرا سپاه صرف نظر از اینکه چه کسی مسئولیت دولت را بر عهده دارد، همواره به دنبال افزایش اقتدار کشور و تحمیل اراده ملت بوده است.

معاون روابط عمومی کل سپاه تصریح کرد: سپاه رزمایش‌های خود را با هماهنگی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا و ستاد کل نیرو‌های مسلح و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی انجام می‌دهد که انجام این رزمایش نیز مورد تایید وزارت خارجه و رئیس‌جمهور قرار گرفت؛ البته در طول سال رزمایش‌های متعددی در رده‌های مختلف سپاه صورت می‌گیرد که بخشی از آن‌ها بنا به صلاحدید منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حاشیه رزمایش اخیر سه بیمارستان سیار برای مردم منطقه احداث و علاوه بر این بسته‌های لوازم‌التحریر نیز بین دانش آموزان مناطق محروم منطقه توزیع شد، درباره تعقیب قاتلان شهید سلیمانی عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام ما برای تعقیب قاتلان شهید سلیمانی این است که نگذاریم خواسته‌های دشمنان از جمله آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه محقق شود؛ امروز قطع دست و پای دشمنان با کمک جبهه مقاومت در منطقه در حال روی دادن است و این نشان می‌دهد که خون شهید سلیمانی در حال ثمر دهی است.

سردار شریف در خصوص اقدامات سپاه برای مقابله با اشرار جنوب شرق کشور نیز گفت: سال‌هاست اشرار در جنوب شرق ایجاد ناامنی می‌کنند تا محرمیت زدایی در منطقه صورت نگیرد از این روی از زمانی که سپاه در جنوب شرق مستقر شده امنیت خوبی را در منطقه شاهدیم، زیرا با طرح بکار گیری نیرو‌های بومی، دشمنان خلع سلاح شدند، اما به هر حال دشمنان دست از ایجاد ناامنی بر نمی‌دارند لذا شرارت گروهی در منطقه که طی هفته گذشته صورت گرفت و طی آن دو تن از پاسداران به شهادت رسیدند، بلافاصله بعد از آن و طی ۴۸ ساعت سر دسته آن‌ها مورد هدف قرار گرفت و کشته شد و مجازات سایر همدستان نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها