مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

میزبانی از شهدای گمنام در ۵۰۰ نقطه از استان خراسان رضوی

سردار «یوسفعلی‎زاده» گفت: پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام دفاع مقدس و شهید علی اکبر اخوندی فرمانده گردان سیف الله لشکر پنج نصر از شهدای تازه شناسایی شده دفاع مقدس، در ۵۰۰ نقطه از استان خراسان رضوی تشییع خواهند شد.
کد خبر: ۴۹۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶ - 01January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی مقاومت و تشییع پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام دفاع مقدس با حضور اصحاب رسانه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: ۹ دی لغایت ۱۹ دی دهه بصیرت نامگذاری شده است و ۱۳ دی که روز مقاومت نام گرفته در این دهه قرار دارد. با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ویژه‌برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی با تلفیق برنامه‌های دهه بصیرت برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

وی افزود: براساس پیش‌بینی صورت گرفته در دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۵ هزار برنامه در سراسر استان برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: روزهای خدایی را مردان خدا رقم می‌زنند، آنها با فداکاری خود موجبات نزول امداد الهی را فراهم می‌کنند. یوم‌الله آن ساعتی است که خداوند قدرت خود را به دست و بازوی مردان خدا جاری می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی تا ۱۳ دی سردار سلیمانی بود و از این تاریخ به بعد شهید سلیمانی شد و اگر با چشم دل به حقیقت جامعه بنگریم متوجه خواهیم شد به اذن‌الله امروز شهید سلیمانی کارآمدتر از سردار سلیمانی است.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: امروز سیدالشهدای مقاومت فرمانده همه مستضعفین عالم شده تا در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار بایستند. نام شهید سلیمانی بین‌المللی شده و خواب را از چشمان مستکبرین عالم گرفته است.

وی گفت: نظام سلطه با به شهادت رساندن سردار سلیمانی به دنبال محو کردن تفکر مقاومت بود اما بعد از این جنایت، به این جمعبندی رسید که شهید سلیمانی تکثیر شده و عملکردها چند برابر شده است.

این مسئول یاداور شد: برای گرامیداشت روز جهانی مقاومت برنامه‌های فراوانی پیش‌بینی شده که با حضور پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام و ۲ شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس و مدافع حرم این برنامه‌ها مضاعف شده و یاد و نام سردار دل‌ها در همه این برنامه‌ها جاری و ساری می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه سخنانش به میزبانی استان خراسان رضوی از شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام دفاع مقدس و شهید علی‌اکبر اخوندی فرمانده گردان سیف‌الله لشکر پنج نصر از شهدای تازه شناسایی شده دفاع مقدس با مسئولیت اجرایی سپاه امام رضا (ع) از طریق پنج محور در ۵۰۰ نقطه از استان شامل مرکز شهرستان‌ها و روستاهای بزرگ حضور پیدا می‌کنند و مردم از فیض حضور شهدا بهره‌مند خواهند شد.

یوسفعلی‌زاده گفت: پیکرهای مطهر شهدای گمنام ظهر چهارشنبه ۱۵ دی از پنج محور وارد مشهد خواهند شد و مراسم وداع با شهدا با مسئولیت اجرایی آستان قدس رضوی در شب شهادت حضرت زهرا (س) بعد از نماز مغرب و عشا در حرم رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: پیکر مطهر هشت شهید گمنام پنجشنبه ۱۶ دی مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بعد از حضور در اجتماع فاطمیون توسط عزاداران فاطمی از عرصه میدان شهدا تا حرم حضرت ثامن‌الحجج (ع) تشییع می‌شوند و برای تدفین به نقاط پیش‌بینی شده شامل ستاد سپاه امام رضا (ع) پادگان شهید برونسی، میدان شهدا، استانداری خراسان رضوی، بوستان ملت و صنایع حضرت یونس (ع) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انتقال می‌یابند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: بحمدالله مزار شهدای گمنام در سطح استان کانون حضور مردم است و این کانون‌ها انسجام‌بخش حرکت‌های مردمی در راستای نشر ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

این مسئول ابراز داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته عصر روز پنجشنبه ۱۶ دی مراسم عطرافشانی مزار شهدا در بیش از ۱۴۰۰ گلزار شهدا و یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان برگزار می‌شود و مردم شهیدپرور و انقلابی استان در این مراسم بار دیگر با با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

وی گفت: از همه قشرهای مردم دعوت می‌کنیم در ویژه‌برنامه‌های سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت و استقبال، وداع، تشییع، تدفین شهدای گمنام و عطرافشانی مزار شهدای استان حضور گسترده‌ای داشته باشند.

در ابتدای این نشست سرهنگ محمدرضا حقدادیان مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ اثار و نشر اررزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های روز مقاومت، ویژه‌برنامه‌های شاخص این مناسبت ملی را برشماری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار