طالب‌زاده:

امسال «جشنواره عمار» فیلم حرفه‌ای دارد/ با حکم امام خامنه‌ای به فساد اقتصادی می‌پردازیم

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار از تولید فیلم‌های حرفه‌ای در این رویداد خبر داد و گفت: براساس حکم رهبر انقلاب اسلامی فیلم‌سازان ما به فساد اقتصادی ورود پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ - 02January 2022

امسال «جشنواره عمار» فیلم حرفه‌ای دارد/ با حکم امام خامنه‌ای به فساد اقتصادی می‌پردازیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری دوازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور «نادر طالب‌زاده» دبیر جشنواره، حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه دبیر جشنواره علوم انسانی و سعید خورشیدی رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار در حسینیه هنر برگزار شد.

در ابتدا، نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره با بیان اینکه جای وحید جلیلی در این رویداد خالی است، اظهار داشت: خوشحالیم یکی از سیاست‌مداران عمار امروز مسوولیت مهمی در صداو‌سیما گرفته است که نشان دهنده بستر عمیق و ریشه‌دار عمار در کشورمان است.

وی افزود: ماموریت ایجاد تحول در صداوسیما یک اتفاق مهم بود که کسی پیش‌بینی آن را نمی‌کرد مسوولیت آن به جلیلی سپرده شود. عمار یک عقیده و فکری بود که برآن اساس باید اقدام می‌شد که پایه‌های اصلی آن را شهید آوینی طرح‌ریزی کرده بود.

دبیر جشنواره عمار با بیان اینکه مشکل امروز ما این است که تقریبا نصف دولتمردان نمی‌دانند انقلاب اسلامی چیست؟ تصریح کرد: بخاطر همین عدم شناخت ما دچار برجام می‌شویم. در حوزه فکر و اندیشه یکی از جا‌هایی که خوب شعله گرفت، عمار بود. عمار پر از جوانان پر فکر و اندیشه است که بعد از ۱۲ دوره، برای اولین‌بار کارگردان، تهیه کننده و تصویربرداری و در یک کلام فیلم حرفه‌ای دارد.

طالب‌زاده با تاکید بر اینکه جشنواره عمار هویت انقلاب اسلامی را دارد، گفت: دعوای امروز در وین بخاطر هویت انقلاب اسلامی است که یک جنگ نرم و هویت است. ما برخی جا‌ها در عمار نگهبانان خوبی نبوده‌ایم. مثلا فیلمسازان ما به حوزه‌های امنیتی ورود پیدا نکرده اند که بخاطر جوانی فیلمسازان ماست.

وی حفاظت از انقلاب را ماموریت ویژه جشنواره عمار دانست و ادامه داد: بخش ویژه‌ی نقد درون گفتمانی را در راستای نقد درون گفتمانی پیگیری می‌کنیم؛ در همین راستا و براساس حکم رهبر انقلاب اسلامی در بخش نقد درون‌گفتمانی به مسائل اقتصادی (فساد اقتصادی) ورود پیدا می‌کنیم چراکه باید از انقلاب محافظت کنیم.

صالحی: تجلیل از مسعود جعفری‌جوزانی و یک نویسنده اهل افغانستان

حمید صالحی در ادامه  از رشد آثار دریافت شده به دبیرخانه خبر داد و اظهار داشت: فراخوان جشنواره عمار از مهر منتشر شده بود که بالغ به سه هزار اثر در حوزه فیلم، فیلم‌نامه در قالب‌های مختلف دریافت شد.

وی به ۵۸۰ اثر در حوزه متن و طرح در جشنواره عمار اشاره کرد و افزود: بیشتر آثار از تهران، خراسان رضوی و فارس به دبیرخانه رسیده است.

دبیر اجرایی جشنواره خاطرنشان کرد: ۱۸ دی‌ افتتاحیه جشنواره در سالن اندیشه حوزه هنری برپا خواهد شد و اختتامیه جمعه ۲۴ دی‌ در همین سالن خواهد بود. از روز ۱۹ تا ۲۳ دی اکران‌های مرکزی در سینما فلسطین برگزار خواهد شد.

صالحی ادامه داد: امسال در افتتاحیه و اختتامیه پاسداشت دو تن از اهالی فرهنگ یعنی مرحوم محمدرسول رجایی نویسنده اهل افغانستانی و مسعود جوزانی جعفری را خواهیم داشت.

وی افزود: همزمان با اکران مرکزی، اکران‌های مردمی در سراسر کشور از طریق ثبت‌نام در سایت عماریار صورت خواهد گرفت. رونمایی از اکران مردمی آنلاین از دیگر امکان‌های اکران امسال جشنواره عمار خواهد بود.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار