رخت عزای سردار بر تن پایتخت ایران

بنابر اعلام سازمان زیباسازی شهرداری تهران همزمان با دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و تقارن آن با ایام فاطمیه، پایتخت ایران رخت عزا بر تن می‌کند.
کد خبر: ۴۹۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ - 02January 2022

رخت عزای سردار بر تن تهرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اختصاص اکثر سازه‌های فرهنگی در بیش از ۵۰ هزار مترمربع، حال و هوای شهر را برای سوگواری ایام شهادت سردار قاسم سلیمانی آماده کرده است.

عرشه پل‌ها، سازه‌های فرهنگی و تبلیغاتی، پرتابل‌ها، استند‌ها و ... در سراسر تهران به اکران یادبود‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص یافته است.

از جمله مهمترین برنامه‌های اجرایی در این ایام، نگارگذر «مرد میدان» درباره شهید حاج قاسم سلیمانی است که در شش پرده از امشب تا ۱۶ دی ماه در خیابان انقلاب از محدوده پل کالج تا میدان انقلاب اجرا می‌شود. این نگارگذر، درواقع روایت زندگی سردار در شش مقطع است: «روایت زندگی؛ روایت خدمت؛ روایت جهاد؛ روایت مقاومت؛ روایت بدرقه و روایت عاشقی» که هر شب یکی از این روایت‌ها اکران خواهد شد.

همچنین نگارگذر دیگری حاوی دلنوشته‌ها و عکس‌های سردار نیز در پیاده‌رو‌های شهر اجرا می‌شود.

همزمان، برنامه‌های متنوعی مانند برپایی موکب‌های عزاداری، نمایشگاه‌های عکس فرزندان شهدای مدافع حرم، دیوارنگاره‌ها و پوستر‌های حاوی تصاویر و دست‌نوشته‌های سردار حاج قاسم سلیمانی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره ایشان، در تمامی شهر برگزار می‌شود.

اکران سازه‌های مرتبط با این رویداد عظیم، از امروز آغاز شده و تا دوشنبه در سالروز شهادت سردار به طور کامل اجرا خواهد شد.

به همین مناسبت نیز شامگاه امشب، برج بزرگ آزادی، میدان انقلاب و ساختمان پلاسکو، از طریق ویدئو مپینگ، میزبان روایت‌هایی از این بزرگ‌مرد تاریخ انقلاب اسلامی خواهند بود.

مراسم تشییع پیکر پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز در روز پنجشنبه همزمان با شهادت بانوی دوعالم حضرت صدیقه فاطمه (س) برگزار می‌شود و بر همین اساس تمامی سازه‌های فرهنگی و تبلیغاتی از میدان فردوسی تا انقلاب و معراج شهدا به این موضوع اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها