یادداشت/ علی‌اصغر زفرقندی

حمایت از پنج فرزند یتیم به نیابت از آتش‌نشان شهید پلاسکو

خانواده آتش‌نشان شهید «داداشی» که در حادثه پلاسکو به درجه رفیع شهادت رسید، به نیابت از او پنج فرزند یتیم نیازمند را برعهده گرفته‌اند.
کد خبر: ۵۰۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ - 20January 2022

حمایت از پنج فرزند یتیم به نیابت از آتش‌نشان شهید پلاسکوگروه اجتماعی دفاع‌پرس - علی‌اصغر زفرقندی مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ پنج سال از حادثه تلخ ریزش ساختمان پلاسکو می‌گذرد. حالا این ساختمان دوباره سر پا شده است، اما پدران و مادران و خانواده شهدای آتش‌نشان این حادثه هنوز زیر این درد و داغ، کمر راست نکرده‌اند.

۱۶ آتش‌نشانی که دل به دریا زدند و دریای آهن گداخته و مذاب، دیگر آنان را به خانواده‌هایشان پس نداد، اما ایثار و فداکاری آنان برای همیشه جاودانه شد.

یکی از این شهدای سرافراز امیرحسین داداشی بود، کسی که آرزوی حضور در سوریه و کسب نشان شهید مدافع حرم را داشت، اما در تذکره او «شهید خدمت» حک شده بود تا پلاسکو برای او حکم سنگر‌های دفاع از وطن و ولایت را پیدا کند.

شهیدی که در زمان حیات خود هم روحیه فداکاری را به خوبی ثابت کرده بود و به تأسی از مولایش، امیرالمومنین (ع) به درجه افتخار حمایت از ایتام نیازمند نائل شده بود.

امیرحسین حامی ایتام کمیته امداد بود و شاید همین درجه از نیکوکاری او را لایق بالاترین رتبه یعنی شهادت کرد.

حالا خانواده این شهید، به نیابت از او حمایت از پنج فرزند یتیم دیگر را نیز عهده‌دار شده‌اند تا نشان دهند یاد و نام شهید هرگز در میان رویداد‌های روزمره از بین نخواهد رفت بلکه روز به روز پرنور‌تر از قبل خواهد درخشید.

چه زیبا که نام یکی از این فرزندان یتیم امیرحسین است که پس از حادثه پلاسکو متولد شده و نامش یادآور شهید امیرحسین داداشی خواهد بود.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار