یکی از همرزمان شهید سلیمانی:

روحیه جهادی و انقلابی از ویژگی‌های مکتب حاج قاسم است

سردار گنجعلی گفت: شجاعت همراه با تدبیر و داشتن روحیه انقلابی و جهادی از ویژگی‌های مکتب حاج قاسم است.
کد خبر: ۴۹۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲ - 02January 2022

روحیه جهادی و انقلابی از ویژگی‌های مکتب حاج قاسم استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «اسدالله گنجعلی» فرمانده سابق لشکر ۱۷ و از همرزمان سردار شهید سلیمانی با اشاره به فرارسیدن دومین سالگرد شهادت این سردار شهید اظهار داشت: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، سردار سلیمانی دارای شجاعت و روحیه مقاومت و با تدبیر بود.

وی افزود: این سردار عزیز در عین حال که بسیار مهربان و در واقع سردار دل‌ها بود، اما شخصیتی جدی داشت نه تنها قهرمان ملت ایران بود بلکه قهرمان تمام جهان شد.

فرمانده سابق لشکر ۱۷ بصیرت را یکی دیگر از اصول پاسداری از انقلاب ذکر کرد و گفت: از ویژگی‌های بارز مکتب حاج قاسم، اصل بصیرت است که مقاومت را بیمه می‌کند.

وی اظهار داشت: عبارت «والله والله والله بزرگترین و مهمترین شئون عاقبت بخیری، رابطه دلی و قلبی با این حکیمی است که سکاندار انقلاب اسلامی را به عهده دارد از تعابیر ماندگار آن سردار شهید است.»

فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) قم، داشتن آمادگی و تلاش همه جانبه را اصل دیگر از اصول پاسداری از انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: به تعبیر شهید باید شبانه روزی کار کرد، از اتاق در بسته خارج شویم و کار میدانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این ۴۰ سال مهمترین اصول، اصل مقاومت و استقامت و پایداری است که حاج قاسم معتقد بود نباید بگذاریم که دشمن سر بلند کند، دشمن مثل افعی است.

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم اظهار داشت: یکی از عوامل مهمی که باعث پیروزی انقلاب، ثبات و ۴۳ سال دوام انقلاب اسلامی با همان آرمان‌ها و ارزش‌ها قرار گرفته گرامیداشت یاد و نام و خاطره شهداست.

وی جهادی بودن و انقلابی بودن را از اصول پاسداری از انقلاب بیان کرد و گفت: حاج قاسم تلاش مستمر و هدفمند و ایمان و اتکا به خدا را شرط تحقق این دو اصل بیان کرد.

این همرزم شهید گفت: از نکات دیگری که سردار سلیمانی به ما یاد داد این است که می‌گفت فرمانده باید خط خودش را حفظ کند و افراد خاکستری را جذب نماید، افراد با غیرت را پیدا کنیم تا دست دشمن را خالی نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار