برگزاری مراسم دومین سالگرد سردار شهید سلیمانی در مدرسه عالی امام خمینی (ره)+ تصاویر

مراسم دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز با حضور اساتید حوزه و طلاب خارجی در مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵ - 02January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در سالن اجتماعات مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

حجت الاسلام «علی عباسی» رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر اینکه ایام الله را باید زنده نگه داشت، اظهار داشت: در زمان طاغوت رژیم پهلوی که دارای توهم قدرت و امنیت بود و به پشتوانه این توهم جسارتی را به امام خمینی (ره) انجام داد که جرقه اعتراضات مردمی در خیابان‌ها شد، این توهین که به مقام مرجعیت و حوزه‌های علمیه احساس دینی مردم را جریحه دار کرد.

وی افزود: قدرت‌های خارجی نیز به رژیم پهلوی اطمینان داشتند و اعتراضات مردمی آغاز سرفصلی از اتفاقات جدید در کشور ایران و منطقه بود؛ انقلاب اسلامی حادثه کوچکی نیست چراکه معادلات جهان را برهم زد و نظم جدیدی در مقابل ابرقدرت‌ها ایجاد کرد.

عباسی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا امروز دشمنان دنبال فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بودند چرا که فکر، مکتب و تمدن اسلامی دنبال پیشرفت بشریت است، ولی در مقابل استکبار و خوی استکباری به دنبال قربانی کردن انسانیت برای رسیدن به اهداف خویش است.

وی عنوان کرد: ایرانیان همیشه در طول تاریخ در مقابل با استعمارگران ایستاده اند، ولی حکومت‌های ایران از سر ضعف در مقابله با استکبار و استعمار کاری از پیش نبردند. مستکبران امروز مدعیان حقوق انسانیت هستند، ولی در مقابل استقلال مردم می‌ایستند و آن را برنمی‌تابند و در مقابل کشور‌های مستقل خط و نشان می‌کشند.

رییس جامعه المصطفی تصریح کرد: انقلاب اسلامی و شهیدان همچون شهید سلیمانی راه جدیدی را برای مبارزه با دشمنان گشودند و شهدا تربیت یافتگان مکتب انقلاب و امام بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: فتنه ۸۸ فرصتی را به دشمن داد تا به انقلاب ضربه بزند؛ خیلی از فعالیت‌هایی که در فتنه ۸۸ انجام شد هنوز بازگو نشده و برخی نیز که توسط دشمنان بیان شده مانند اطلاع رسانی اعتراضات توسط شبکه‌های اجتماعی و دخالت مستقیم آن‌ها در اعتراضات و پشتیبانی آن‌ها به وسیله جوامع و نهاد‌ها بود. برخی عمق فتنه را متوجه نشدند که هدف فتنه اصل نظام و ولایت فقیه بود.

عباسی تاکید کرد: در ۹ دی حضور هوشمند مردم باعث دفع فتنه شد و این حضور آبی شد بر آتش فتنه، ولی اثرات و زخم‌های آن تا امروز احساس می‌شود و رنج می‌بریم.

وی همچنین با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی گفت: این شخصیت یکی از بزرگترین اندیشمندان بود که از دست دادیم که کمتر شخصیتی است که امروز جایگاه او را داشته باشد؛ آیت الله مصباح یزدی در زمینه مبانی اندیشه‌های علوم انسانی و اسلامی مباحثی را مطرح نمود و با عمل خود که تاسیس مدرسه علوم اسلامی و تربیت شاگردان فاضلی بود فصل جدیدی را مقابل حوزه علمیه قم گشود لذا خداوند جاودانگی شخصیت را به این مرد بزرگ عطا کرد؛ ایشان در امور اجتماعی انسانی تکلیف گرا بود هر کجا که لازم بود وارد می‌شدند و نظرات خویش را اعلام می‌کردند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی به مدت ۴۰ سال به صورت خستگی ناپذیر مقابل دشمن و مشکلات ایستادگی کرد و متزلزل نشد چراکه بسیاری از انقلابیون در سال‌های بعد خط عوض کردند و به بیراهه رفته اند.

عباسی گفت: این سردار شهید هر کجا احساس می‌کرد به وجودش نیاز است همچون مبارزه با اشرار حضور در منطقه و... حاضر می‌شد؛ دشمن همین گونه که در داخل کشور مانند سال ۸۸، برنامه برای ضربه زدن به انقلاب را داشت این هدف را در منطقه نیز دنبال می‌کرد که به همت سردار سلیمانی موفق نشد.

وی افزود: شهید‌سلیمانی شخصیتی تنها ملی نبود بلکه شخصیتی جهانی است چرا که هم شیعه، هم سنی، هم مسیحیان و ایزدیان از شخصیت شهید سلیمانی استفاده کردند؛ وی دارای خلوص در اعمال بود و هیچگاه دنبال شهرت طلبی نبود؛ همیشه متواضعانه در مقابل مردم و خانواده شهدا قرار داشت.

رییس جامعه المصطفی گفت: سردار سلیمانی تاکید داشت باید ارتباط قلبی و عملی با ولایت داشت چراکه از شروط عاقبت به خیری است و کسانی که پیوند با ولایت را گسستند امروز عاقبت خوبی ندارند و شهادت پاداش چهل سال مجاهدت شهید سلیمانی بود.

این مراسم با خاطره گویی مادر شهید معماریان، اجرای گروه سرود و پخش کلیپ همراه بود.

برگزاری مراسم دومین سالگرد سردار شهید سلیمانی در مدرسه عالی امام خمینی (ره)+ تصاویربرگزاری مراسم دومین سالگرد سردار شهید سلیمانی در مدرسه عالی امام خمینی (ره)+ تصاویربرگزاری مراسم دومین سالگرد سردار شهید سلیمانی در مدرسه عالی امام خمینی (ره)+ تصاویربرگزاری مراسم دومین سالگرد سردار شهید سلیمانی در مدرسه عالی امام خمینی (ره)+ تصاویربرگزاری مراسم دومین سالگرد سردار شهید سلیمانی در مدرسه عالی امام خمینی (ره)+ تصاویربرگزاری مراسم دومین سالگرد سردار شهید سلیمانی در مدرسه عالی امام خمینی (ره)+ تصاویربرگزاری مراسم دومین سالگرد سردار شهید سلیمانی در مدرسه عالی امام خمینی (ره)+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار