معرفی کتاب؛

«دو قدم مانده به صبح»

کتاب «دو قدم مانده به صبح» رمانی برگرفته از زندگی و خاطرات شهید «سید جمشید صفویان»، در ۳۳۰ صفحه و در قطع رقعی منتشر شده است.
کد خبر: ۴۹۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۲ - 05January 2022

«دو قدم مانده به صبح»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، کتاب «دو قدم مانده به صبح» از مجموعه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس است که تالیف آن توسط «ندا سعادتی‌نسب» انجام گرفته و به‌همت واحد ادبیات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول، با مشارکت گروه «روایتگران شهدای دزفول» توسط انتشارات «سبط‌النبی» منتشر شده است.

این کتاب که در ۳۳۰ صفحه و در قطع رقعی منتشر شده، رمانی برگرفته از زندگی و خاطرات شهید «سید جمشید صفویان» است که هم‌اکنون در مرکز کتابخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس قرار دارد.

در قسمتی از متن کتاب آمده است:

گردان «بلال» به‌عنوان گردان خط‌شکن و اولین گردانی بود که در سطح شهرستان «دزفول» شکل گرفت و برامون افتخاری بود که مؤسس این گردان بودیم. در عملیات «فتح‌المبین» برای سید و گروهانش یک معبر در نظر گرفتیم که اونجا بتونن خط رو بشکنن. منطقه بسیار سختی بود، در «تپه چشمه» که می‌بایستی از اون بالا می‌رفتیم و در شیار‌ها حرکت می‌کردیم، یک کارخانه کوچک سنگ‌شکن بود که دشمن روی اون مستقر بود و ما می‌بایست با اون‌ها می‌جنگیدبم. در همون‌جا هم درگیری صورت گرفت که هم ما تلفات زیادی دادیم و هم دشمن. آخرش هم با یه ساماندهی خوب و آتشی که از طرف گروهان «آقا سید جمشید صورت» گرفت و اطلاعات غلطی که به فرمانده گردان عراقی دادند، تونستند خط رو بشکنند و به منطقه‌ای که در اختیار دشمن بود، برسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها