رئیس اتحادیه بین‌المللی علمای مقاومت لبنان:

شهید سلیمانی جان خود را در راه وحدت امت اسلام فدا کرد

رئیس اتحادیه بین‌المللی علمای مقاومت لبنان گفت: شهید سلیمانی یک پاسدار واقعی بود که جان خود را در راه دفاع از فلسطین، وحدت امت و جریان بیداری اسلامی فدا کرد.
کد خبر: ۴۹۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ - 03January 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «شیخ ماهر حمود» رئیس اتحادیه بین‌المللی علمای مقاومت لبنان در همایش «بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی» اظهار داشت: مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان»، شهید سلیمانی را قلب مقاومت و منادی وحدت اسلامی دانست و اظهار داشت: شهید سلیمانی توطئه‌هایی را که با هزینه‌های سنگین با هدف متوقف کردن مقاومت و جریان اسلام مرتبط با فلسطین و وحدت امت اسلامی انجام می‌شود از میان برداشت.

وی افزود: سردار سلیمانی، سد‌های محکمی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، عقب‌ماندگان و مزدوران عرب و افراد ضعیف‌النفس بنا نهادند را از هم پاشید؛ زیرا آنان در جهت بقای اسرائیل تلاش می‌کنند و امنیت اسرائیل را بالاتر از هر چیز و در رأس اولویت‌ها قرار می‌دهند.

شیخ ماهر حمود عنوان کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تلاش دارند که جهانیان را فریب دهند و چنین القا می‌کنند که اسرائیل، قوی و پابرجا خواهد ماند.

رئیس اتحادیه بین‌المللی علمای مقاومت لبنان با اشاره به ویژگی‌های شاخص سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی یک پاسدار واقعی بود، خدایش او را رحمت کند و علو درجات نصیبشان شود.

وی در ادامه بیان کرد: مجاهدان تلاش می‌کنند موانع تحمیلی را از میان بردارند تا مسلمانان و تمام شرافتمندان جهان را بیدار کنند و بگویند‌ای مسلمان هوشیار و آگاه باشید که شما هیچ راه حل و گزینه‌ای جز مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکا و توطئه‌های صهیونیستی ندارید.

شیخ ماهر حمود ادامه داد: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تسلیم شدن، خواری و اعتماد به پروژه‌هایی که آمریکا عرضه می‌کند و برای آن تبلیغ می‌کند، هیچ‌گاه منفعتی برای ملت‌ها ندارد و جز خفت و خواری وابستگی نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

وی یادآور شد: این رویکرد (همپیمانی با دشمنان) جز وابستگی به دشمنان و وابستگی به وعده‌های پوشالی آنان که تحت عنوان محقق شدن آسایش، ثبات اقتصادی و امنیت اجتماعی و… مطرح می‌شود، نتیجه‌ای ندارد.

رئیس اتحادیه بین‌المللی علمای مقاومت لبنان خاطرنشان کرد: آمریکا شاید بتواند برهه کوتاهی تحول اقتصادی و عمرانی در کشور‌های عادی‌ساز روابط و مخالف با اندیشه مقاومت ایجاد کند، اما تنها برای مدت کوتاهی می‌تواند این تحول را به وجود آورد.

وی اضافه کرد: خداوند آن بزرگمرد (شهید سلیمانی) را رحمت کند که جان خود را در راه دفاع از فلسطین، وحدت امت و جریان بیداری اسلامی فدا کرد. جریانی که برای آغاز یک زندگی آرام و با عزت و به دور از وابستگی و خفت و خواری که دشمنان خواهان آن هستند، امری ضروری است.

ترور سردار سلیمانی جنایت علیه بشریت است
ریان الکدانی، رئیس حرکت مسیحیان بابلیون عراق در سخنرانی خود در این همایش مطرح کرد: ما هر ساله و در هر مناسبتی، یاد و خاطره شهدای مقاومت را زنده نگه می‌داریم، شهدایی که با ازخودگذشتگی و ایثار خود که از گذشته آرزوی شهادت را داشتند و خداوند شهادت را به آن‌ها عطا کرد.

وی با اشاره به جنایت دولت آمریکا در ترور شهید سلیمانی افزود: ما معتقدیم که این جنایت، یک جنایت بزرگ، علیه بشریت و سیاست بی‌ملاحظه ترامپ است.

رئیس حرکت مسیحیان بابلیون عراق مطرح کرد: معتقدیم آن که از انسانیت دفاع و مبارزه کرد، از فرماندهان مقاومت و شهدا بود و برای آزادی خاک عراق گرانبهاترین را دادند و بدون تبعیض از همه فرقه‌های مردم عراق حمایت کردند، به برادران ایزدی، برادران مسیحی، سنی و شیعه کمک کردند.

الکدانی همچنین گفت: وقتی آزادسازی نینوا انجام می‌شد، یگان‌های نظامی قرار بود، تلعفر را آزاد کنند و همچنین با برادران در لشکر نهم ارتش عراق و تیپ ۵۰ به سمت آزادسازی دشت نینوا از باند‌های تروریستی داعش رفتیم. فرماندهان شهید کار خود را بین آزادسازی دو منطقه دشت نینوا و تلعفر، تقسیم کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یاد و خاطره رهبران شهید در یاد تمامی شرفا و آزادگان جاودانه خواهد ماند و ما صراحتاً در اینجا از سوی همه مردم شریف عراق این جنایت را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که این‌ها همان کسانی هستند که شهادت را طلبیدند و خداوند شهادت را به آن‌ها داد.

شهید سلیمانی نماد مقاومت و اخلاص بود
پدر پولوس خیاط، کشیش کلیسای قدیس جاوجیوس روم ارتدکس سوریه نیز در این مراسم گفت: به ملت ایران همراه با محبت و قدردانی، سلام عرض می‌کنم؛ چون ایران ملت پاکی است، امیدوارم همه ملت‌ها شبیه این ملت باشند، چون هدف دارد و از آن دفاع می‌کند.

وی با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت یک امر عظیمی است و خداوندی که آفریدگار این عالم است، شهادت واقعی و حقیقی را قبول می‌کند.

کشیش کلیسای قدیس جاوجیوس روم ارتدکس سوریه عنوان کرد: شهدایی هستند که زندگیشان، جانشان را فدا می‌کنند تا همه بتوانند زندگی کنند، نه‌فقط گروه اندکی بلکه همه ملت‌های دنیا با احترام، صداقت و محبت زندگی کنند.

وی اضافه کرد: این شهدا قدردانی می‌شوند؛ چرا؟ چون از یک قضیه‌ای دفاع کردند، قضیه‌‎ای انسانی، نه از مردم و نه از کشور مشخصی دفاع کردند، بلکه از کل انسانیت دفاع کردند. من با افتخار می‌گویم این عزیزانی که شهید می‌شوند، جان و اندیشه‌شان باقی می‌ماند و به انسانیت بُعد می‌دهد.

پدر پولوس خیاط با اشاره به کتابی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خوشا به حال آنانی که شهید شدند. خوشا به حال آنانی که جان را فدا کردند و به قافله شهدا و قافله نور پیوستند. خوشا به حال شهید محور مقاومت، حاج قاسم سلیمانی که با اخلاص خود به عرش خداوند رسید.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد مقاومت و اخلاص بود، عنوان کرد: بدانید اگر فرد شهید، بالقوه نباشد شهید نمی‌شود، شرط و لازمه شهید شدن اینکه انسان ظرفیت شهید بودن را در خود داشته باشد و به تعبیری دیگر «موتوا قبل أن تموتوا» [بمیرید پیش از اینکه میرانده شوید].

کشیش کلیسای قدیس جاوجیوس روم ارتدکس سوریه تأکید کرد: اینجا شهادت به معنای انسانی و فلسفی تعبیری است از اینکه اگر انسان به شهادت باور نداشته باشد، شهادت او باطل است. باید به آنچه که می‌خواهد برای آن شهید بشود، ایمان داشته باشد.

بنابر این گزارش، در این همایش که به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها برگزار شد، علاوه بر شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبران ادیان توحیدی از کشور‌های سوریه، لبنان، عراق و ایران در خصوص نقش سردار دل‌ها در دفاع از حقوق پیروان ادیان و مبارزه با افراطی گری در منطقه، سخنرانی کردند.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکسی با موضوع ظلم و اجحاف روا داشته شده از سوی دشمنان به ویژه داعش بر اقلیت‌های مسیحی و ایزدی و زجر‌ها و پیامد‌های ناشی از آن و همچنین تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجاهدان به رهبری سردار شهید سلیمانی برای رفع این ظلم‌ها برپا شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار