رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس مطرح کرد:

ظرفیت دیپلماسی عمومی برای ایجاد همگرایی بین کشورهای قربانی تروریسم

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی گفت: کارگزاران نظام در کنار مجری دومین کنگره بین‌المللی مبارزه با تروریسم باید همه توان‌شان را به کار بگیرند تا در قالب نشست‌های فرعی کنگره به کشورهای قربانی تروریسم اثبات شود ایران متهم به حامی تروریسم، بیشترین شهید و قربانی را در این راه داشته است.
کد خبر: ۴۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ - 19July 2015

ظرفیت دیپلماسی عمومی برای ایجاد همگرایی بین کشورهای قربانی تروریسم

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دومین کنگره بینالمللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور، حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :برای ایجاد همگرایی بین کشورهای قربانی تروریسم باید از ظرفیت حقوق بینالملل و دیپلماسی عمومی استفاده کاربردی  شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یادآور شد: ایران جزو کشورهایی است که قبل و بعد از انقلاب اسلامی بیشترین قربانی ترور را داشته است. در جمهوری اسلامی رئیسجمهور، نخستوزیر، رئیس قوه قضائیه، رئیس دیوان عالی کشور، دادستان، ائمه جمعه، وزرا، نمایندگان و مردم عادی قربانی ترور و تروریسم شدند؛ بنابراین در کنگره شهریورماه میتوان با کار وسیع حقوقی مظلومیت و حقانیتمان را به گوش مردم جهان برسانیم.

وی خطاب به مجری دومین کنگره بینالمللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور، گفت: باید کشورهای مدعی مبارزه با ترور و تروریسم که حامی اصلی تروریستها هستند در این کنگره رسوا شوند. باید از همه توان حقوقی، رسانهای، دولتی و پارلمانی استفاده شود تا دیپلماسی عمومی کشور در همه سطوح مسئولیت خطیر همگراکردن کشورهای قربانی تروریسم را تحقق بخشد. باید با حقوقدانان و تشکلهای مستقل حقوقی جهان ارتباط برقرار کنید.

این عضو اصولگرای مجلس نهم متذکر شد: همانطور که تروریستها کنگره بینالمللی برگزار میکنند تا حرف ناحق خود را به گوش دولتها و ملتهای جهان برسانند ما نیز باید از همه توانمان در جهت همگرایی و همراهکردن کشورهای قربانی تروریسم و بلکه ملتهای آزاده جهان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. اسناد و مدارکمان درباره ترور و تروریسم را منتشر و در اختیار کشورهای میهمان قرار دهیم تا مشخص شود کشورهای حامی ترور و تروریست چگونه دست به این اقدامات میزنند و منشاء گسترش تفکر تروریستی کجاست.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی با بیان اینکه ایجاد همگرایی بین کشورهای قربانی تروریسم یک سیاست راهبردی است، گفت: برگزاری این کنگره اقدام خوبی برای روشنگری ضد تروریستهای بینالمللی است. نتایج این کنگره باید در قالب تشکیل کارگروههای حقوقی قوی در مجامع حقوقی دنیا مطرح و پیگیری شود. این کارگروهها باید با حقوقدانان و تشکلهای مستقل حقوقی جهان ارتباط برقرار کنند و با همگرایی به وجود آمده آنان را با خود همراه کنند تا در مجامع بینالمللی و سازمان ملل بتوان جلوی زورگوییهای قدرتهای زورگو را از طریق افزایش وزن کشورهای دارای درد مشترک، بگیریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم تاکید کرد: باید از توانایی تشکلهای غیردولتی، انجمنهای دوستی پارلمانی و حقوقدانان استفاده شود تا دیپلماسی عمومی در بالاترین سطح و با هماهنگی داخلی بیشتری در اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در راه مبارزه با تروریسم مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار